  • 1. Data: 2011-09-05 14:54:14
    Temat: Przedłużenie umowy
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Witam,

    Pewnie podobne przypadki były wałkowane już setki razy, jednakże nurtuje
    mnie pewna sprawa.

    Otóż zagapiłem się i z automatu TP przedłużyła mi umowę o kolejny rok.
    Moje gapiostwo polegało na tym, iż wcześniejsze umowy były tak
    skonstruowane, że umowa przechodziła na czas nieokreślony na ogólnych
    warunkach, czyli ceny wg ogólnego cennika a nie promocyjnego, jednakże
    mogłem wypowiedzieć umowę kiedy chciałem. Tym razem myślałem podobnie, a
    okazało się jak poniżej.

    W regulaminie istnieje stosowny zapis:

    13. Jeżeli Abonent, w terminie od 90 do 30 dni przed upływem okresu
    obowiązywania Umowy nie zawiadomi TP, iż nie zamierza
    korzystać z Usługi, wówczas przyjmuje się, iż umowa o świadczenie przez TP
    Usługi zostaje przedłużona na czas określony kolejnych
    12 miesięcy na dotychczasowych warunkach świadczenia Usługi obowiązujących
    w ostatnim dniu okresu na jaki Umowa została
    zawarta.

    Jednakże w innym punkcie jest napisane:

    3. Z Promocji może skorzystać każdy podmiot, który spełnia łącznie
    następujące warunki:
    3) nie zalega z opłatami na rzecz TP.

    Tak się składa, że w dniu "przedłużenia umowy", miałem spore zadłużenie w
    TP, więc pkt. 3 par. 3 wykluczał mnie z automatu. Za to TP tłumaczy się,
    że jest to jedynie kontynuacja usługi, więc pkt 3. par. 3 mnie nie
    dotyczy, bo w przypadku podpisywania umowy rok temu, spełniałem warunki, a
    teraz jedynie przedłużam umowę.

    Umowa wygasa 25-go września, jednakże ja miałem obowiązek dostarczenia
    wypowiedzenia do 25-go sierpnia. Żeby było śmieszniej, okres rozliczeniowy
    jest od 1-go do ostatniego dn. miesiąca. Przedłużenie umowy zaczyna
    obowiązywać od 1-go października na kolejne 12 m-cy.

    Mógłby mi ktoś obyty w kruczkach prawnych wyjaśnić jak krowie na łące,
    dlaczego nie mam racji?!

    Link do pełnego regulaminu:
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358528/REGc_DSL_Sprin
    ter_05.04_367133632.pdf

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.

  • 2. Data: 2011-09-05 15:39:37
    Temat: Re: Przedłużenie umowy
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 16:54:14 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

> [...]
    > jest od 1-go do ostatniego dn. miesiąca. Przedłużenie umowy zaczyna
    > obowiązywać od 1-go października na kolejne 12 m-cy.

    Masz ciągłość umowy i ciągłość usług więc jest ok.

    > Mógłby mi ktoś obyty w kruczkach prawnych wyjaśnić jak krowie na łące,
    > dlaczego nie mam racji?!

    Dobrze Ci napisali - umowę cały czas masz zawartą, tylko Ci nie wygasła.
    Punkt 3 dotyczy oferty - tego do kogo jest skierowana. Ty już dawno ofertę
    przyjąłeś więc nie możesz się na to powołać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2011-09-05 16:10:55
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 05-09-2011 o 17:39:37 Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > ofertę
    > przyjąłeś więc nie możesz się na to powołać.

    A jest jakiś sposób, by jednak odwołać się od tego bubla? W TP babka mi
    powiedziała, że mogę niby napisać pismo, aczkolwiek z praktyki każde
    takowe pismo jest odrzucane. Czy oprócz zapłacenia kary ~2 tyś zł netto,
    istnieje inna możliwość odejścia z TP? Co na taki niekorzystny dla klienta
    zapis w umowie mówi prawo?

  • 4. Data: 2011-09-05 16:20:56
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.09.2011 18:10, Jaskiniowiec wrote:

> [...]
    > takowe pismo jest odrzucane. Czy oprócz zapłacenia kary ~2 tyś zł netto,
    > istnieje inna możliwość odejścia z TP? Co na taki niekorzystny dla

    Prawo mówi tyle, że jeśli świadomie zawarłeś umowę to może nie opłacać
    się jej niedotrzymanie.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-09-05 16:58:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.09.2011 16:54), Jaskiniowiec wrote:

> [...]
    > rozliczeniowy jest od 1-go do ostatniego dn. miesiąca. Przedłużenie
    > umowy zaczyna obowiązywać od 1-go października na kolejne 12 m-cy.

    Zwróć uwagę na to, że w TP jest tak że zerwanie umowy karane jest w
    proporcji do czasu który upłynął od początku umowy (co swoją drogą jest
    głupie).

    Więc zrywając umowę zaraz na początku, płacisz dość niewielkie pieniądze
    tytułem kary umownej.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-09-05 17:51:03
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 05.09.2011 18:58, mvoicem pisze:

> [...]
    > głupie).
    >
    > Więc zrywając umowę zaraz na początku, płacisz dość niewielkie pieniądze

    Jest dokładnie na odwrót.

    --
    live_evil

  • 7. Data: 2011-09-05 18:03:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.09.2011 19:51), live_evil wrote:
> [...]

    Na 100% umowa która mi się właśnie skończyła (bądź jej regulamin), miała
    zapis mówiący o tym że cena normalna tyle a tyle, cena z rabatem
    wynikającym z promocji tyle a tyle, jeżeli zerwę umowę, to
    telekomunikacji należy się udzielony dotychczas rabat, czyli rabat
    (różnica między ceną normalną a promocyjną) pomnożony o liczbę miesięcy
    trwania umowy.

    Nie wiem jak mam w nowej umowie, jeszcze się nie wczytywałem. Ale
    podejrzewam że podobnie, bo od bodajże 2003 roku tak było niezmiennie.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-09-05 18:03:44
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 05-09-2011 o 18:58:58 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > głupie).
    >
    > Więc zrywając umowę zaraz na początku, płacisz dość niewielkie pieniądze

    A nie odwrotnie? Z tego co mi powiedziano na BL, gdybym zerwał tą umowę
    teraz, to zapłaciłbym coś ponad 2 tys. netto ;-)
    14. W przypadku jednostronnego rozwiązania Umowy przez Abonenta lub przez
    TP z winy Abonenta, przed upływem terminu, na jaki
    Umowa została zawarta, Abonent zobowiązany jest do uiszczenia kwoty
    (brutto) stanowiącej proporcjonalną równowartość
    przyznanych Abonentowi ulg określonej w ust. 11 lub 12 za pozostałe Okresy
    Rozliczeniowe od dnia rozwiązania Umowy do dnia
    jej obowiązywania wskazanego przez strony w Umowie lub Aneksie.
    Chore, ale prawdziwe...

  • 9. Data: 2011-09-05 18:17:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.09.2011 20:03), Jaskiniowiec wrote:
> [...]
    > Okresy Rozliczeniowe od dnia rozwiązania Umowy do dnia
    > jej obowiązywania wskazanego przez strony w Umowie lub Aneksie.

    Ano odwrotnie. Czyli zmienili.

    > Chore, ale prawdziwe...

    IMHO chore było tak jak było poprzednio, czyli jeżeli zerwałem umowę tuż
    przed jej końcem (czyli spowodowałem mniejsze straty), płaciłem więcej
    niż jakbym zerwał na samym początku (czyli straty z ich strony są większe).

    p. m.

  • 10. Data: 2011-09-05 18:22:46
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 05-09-2011 o 20:17:36 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przed jej końcem (czyli spowodowałem mniejsze straty), płaciłem więcej
    > niż jakbym zerwał na samym początku (czyli straty z ich strony są

    Przeciwnie, bo rezygnując przed końcem, skorzystałeś z rabatów, a np ja
    jeszcze nie, więc w którym przypadku operator jest bardziej stratny? ;-)