    From: g...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Żądanie dewelopera do wczesniejszej wplaty, czy bezprawne ?
    Date: 11 Mar 2007 06:05:39 -0700

    Witam
    Mam nastepujacy problem z developerem:
    Developer wykonal kolejny etap prac we wznoszonym budynku, miesiac
    wczesniej przed planowanym terminem.
    W harmonogramie wplat do umowy przedwstepnej widnieje nastepujace
    stwierdzenie:
    "..% terminie do 15 kwietnia 2007 - po wykonaniu stanu surowego."

    Developer skierowal do mnie nastepujace pismo:

    "W przypadku okreslenia platnosci w Harmonogramie jako powiazanej z
    wykonaniem tego etapu pracy, prosimy traktowac niniejsze pismo jako
    zawiadomie i w terminie 7 dni od daty ... marca 2007 dokonac zaplaty."

    Czy sformulowanie uzyte przez developera w terminie 7 dni jest
    naduzyciem, na jakiej podstawie moze zadac wplaty w ciagu 7 dni ?

    Wg mnie zapis w harmonogramie mowiacy o wplacie do 15 kwietnia po
    ukonczeniu stanu surowego, nie uprawnia dewelopera do egzegowania
    wplaty przed 15 kwietnia. Zapis ten nie stanowi iz wplata musi byc
    dokonana zaraz po wykonaniu stanu surowego.
    Czy mam racje, czy istnieje podstawa prawna na ktora moglbym sie
    powolac negujac żadanie dewelopera ?