  • Data: 2004-11-06 00:40:30
    Temat: Wyrok prawomocny - jak wznowić postępowanie
    Od: "KPG" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów i bardzo prosze o pomoc.

    Dzisiaj dostałem pismo od komornika o "zajęciu wynagrodzenia za pracę oraz
    wierzytelności zasiłku...." które nastąpiło na podstawie tytułu wykonawczego
    z dnia 19 kwietnia 2004 i przypomniałem sobie o tej sprawie którą
    przegapiłem

    przedstawię ją ponizej:

    Kiedyś od firmy X dowiedziałem sie że prowadzona przeze mnie firma zalega
    firmie X z płatnościami.
    Olałem sprawe bo nigdy nie współpracowałem z wymienioną firmą X.
    Po kilku miesiącach otrzymałem wyrok z nakazem zapłaty w postepowaniu
    nakazowym - zapłaty na rzecz firmy X sumy jak dla mnie znacznej tj ok 2000

    Postanowiłem wybadać sprae, sprawdzić tę firmę, sprawdzić na jakiej
    podstawie domagają sie zapłąty za towar którego nigdy nie kupowałem i czego
    się dowiedziałem:
    - firma działa w branży materiałów biurowych (tio mało istotne)
    - nigdy z firmą X nie podpisałem żadnej umowy
    - faktury na podstawie których został wystawiony nakaz zapłaty NIE posiadały
    podpisu odbiorcy/osoby upoważnionej
    - firma X nie posiada w swoich dokumentach upoważnienia do wystawienia
    faktur VAT bez mojego podpisu ani innej osoby reprezentującej mnie lub firmę
    jaką prowadziłem
    - firma X nie posiada dowodów dostaw towarów przedstawionych na fakturach
    potwierdzonych czytelnymi podpisami
    - wszystko co firma X posiada to dane mojej firmy i ŻADNEGO więcej dokumentu
    z jakimkolwiek podpisem moim lub osób upoważnionych

    Po pierwsze dziwi mnie że na takiej podstawie został wystawiony nakaz
    zapłąty w postepowaniu nakazowym - ale nie jestm prawnikiem więc może sąd
    miał do tego prawo

    Po drugie nie zachowałem terminów na wniesienie sprzeciwu po otrzymaniu
    wyroku - było to troszkę spowodowane moją nieznajomoscią prawa a także
    innymi okolicznościami w moim zyciu pryuwatnym

    Teraz jestem obciążony wyrokiem z nakazem zapłąty i egzekucją komorniczą.

    Prosze o radę - czy mogę jakoś wznowić postepowanie / zaskarżyć wyrok ??
    (jeśli moje określenia są mało profesjonalne to wybaczcie ale jak mówię nie
    mam nic wspólnego z prawem tylko z informatyką;) )

    Co w chwili obecnej moge zrobić aby jakoś z tego wybrnąć. Cała sprawa mi
    śmierdzi ale tak jak mówię to nie moja branża więc moze wszystko przebiegło
    zgodnie z procedurami.

    Prosze o pomoc i z góry dziękuję wszystkim którzy zabiorą głos w tej
    sprawie.

    KPG
    k...@g...pl