  • Data: 2006-11-03 10:10:23
    Temat: Wymeldowanie bez zgody zameldowanego
    Od: " Marek Sowik" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam taką sytuację. Jestem zameldowany w małym mieście (Sławno) w
    mieszkaniu spółdzielczym własnościowym, którego głównym lokatorem jest moja
    siostra.

    Siostrze powodzi się bardzo dobrze i nie mieszka w Sławnie od co najmniej 10
    lat, a ja od czerwca br. wynajmuję mieszkanie w Warszawie, gdzie po kilku
    latach na bezrobociu znalazłem wreszcie pracę.

    Jednak stałe zajęcie mam tylko do marca 2007 i później prawdopodobonie będę
    musiał wrócić do Sławna, ponieważ nie stać mnie na życie w stolicy, bez
    pracy, a w Sławnie mógłbym jakoś przetrwać, tym bardziej że kilka tysięcy
    uda mi teraz jakoś odłożyć.

    Jednak w międzyczasie - zakładam, że pod wpływem swego męża, bo nie wierzę w
    taką podłość - siostra oznajmniła mi, że ją nic nie obchdzi moja sytuacja i
    że zamierza to mieszkanie w Sławnie sprzedać. Nie pomagają żadne argumenty:
    że nie mam się gdzie podziać, że bez meldunku nie znajdę pracy itp.

    Pytanie brzmi, jakie są właściwie moje prawa. Czy moja siostra - główny
    lokator - ma mnie prawo wymeldować wbrew mojej woli i sprzedać mieszkanie.
    Czy mógłbym temu jakoś przeciwdziałać, zakładając, że muszę jeszcze do końca
    marca być w W-wie. Co mogę zrobić, żeby do tego nie dopuścić. Bardzo proszę
    o rady, ponieważ zupełnie nie wiem, co teraz zrobić, pozdrawiam, Marek