  • Data: 2023-12-01 15:29:01
    Temat: Współwłasność mieszkania a umowa najmu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Jest (skłócone ze sobą) starsze małżeństwo, które ma współwłasność
    mieszkania. Mam umowę najmu podpisaną z jedną stroną (żoną). Pieniądze za
    najem przelewam na konto ich syna (takie jest wskazane w umowie).

    Mąż tej pani (ojciec syna) podobno chce jakieś pieniądze z tytułu tego
    najmu. Zostawił kartkę, że prosi o kontakt w sprawie mieszkania. Ona mówi,
    żeby się z nim nie kontaktować, ignorować go. Facet podobno ma Alzheimera,
    słaby kontakt z rzeczywistością, odbija mu, podobno mieli też jakąś
    działkę i dogadali się (na gębę) w taki sposób, że on bierze działkę a ona
    mieszkanie, no ale jednak nadal jest współwłaścicielem i nie jest
    ubezwłasnowolniony.

    Jak to wygląda od strony prawnej? Czy on ma tu jakieś prawa, skoro jest
    podpisana umowa najmu z nią? Czy może np. z policją wejść do mieszkania?
    Czy może skutecznie czegoś się domagać? A może taka umowa podpisana tylko
    z jedną ze stron jest nieważna?

    Oni oboje mają ponad 90 lat, w każdej chwili jedno może umrzeć. Jak żona
    umrze przed nim, to rozumiem że umowa wygaśnie i żeby dalej tu mieszkać,
    będę musiał podpisać nową z nim?

    --
    Przychodzi zajączek do sklepu i pyta:
    - Są trampki?