  • 71. Data: 2011-01-20 20:41:58
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2011 2:32 PM, Hades wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer"

    > Zapewne tak. Poprosza po prostu o dowod dokonania zaplaty za
    > najem i jesli takiego nie zobacza to sprawa jest jasna. Nie ma o
    > czym dyskutowac.

    w cuda wierzysz.

    policja sie do takich spraw nie wtrąca.
    Nikt nie ma ochoty płacić potem odszkodowań.

    Jedyna różnica polega na tym, że własciciel może dużo szybciej uzyskać
    nakaz od sądu.
    I to co policja zrobi to najwyzej wpakuje gościa do pierdla za
    niewykonanie nakazu sądu.

  • 72. Data: 2011-01-20 23:00:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Rozumiem, że najemca powinien jakoś przeprowadzić "procedurę zajęcia",
    > aby dotyczyła ona *oznaczonych* rzeczy?
    > (i jak rozumiem, nie musi to być procedura sądowa, skoro 670 KC i 671
    > używają określenia "wynajmującemu"/"wynajmujący" a nie "sąd może")

    He, he, przyszła mi do głowy przewrotna myśl :)

    Jeżeli właściciel pod nieobecność najemcy zamontuje DRUGIE drzwi zewnętrzne,
    antywłamaniowe, NIE NARUSZAJĄC wymienionych zamków drzwi pierwotnych, to:
    a) włamania nie ma,
    b) jest zastaw na wszystkich rzeczach najemcy i osób z nim mieszkających.

    Teraz to najemca ryzykuje popełnieniem włamania, szczególnie jeżeli na straży
    drzwi zewnętrznych będzie stał właściciel.

    Koszty niewysokie, bo drzwi w granicach dwóch tysięcy i nieco kasy
    na cement błyskawiczny.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 73. Data: 2011-01-21 07:22:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Definicja jest w KC i wprost prowadzi wniosku, że samo słowo
    > "posiadacz" to za mało, i ze względu na pojęcia "posiadacz
    > samoistny", "posiadacz zależny" i ew. inne co najwyżej
    > potocznie określa pojęcie - prawnie nalezy określić którą
    > kategorię mamy na myśli.

    [ciach]

    Kapewu ;)

  • 74. Data: 2011-01-21 07:23:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2011 19:34, Hades pisze:

    > Po co odwolywac sie do swiata idealnego skoro mozna po prostu
    > zerkanc jak to dziala w innych panstawach? Czy tam tez jest tak
    > ze wlasciciel w chwili wynajmu traci "prawo" do swojej wlasnoci

    Ależ nie traci - dobrowolnie się go częściowo zrzeka.

    Może w jakichś republikach bananowych.

  • 75. Data: 2011-01-21 08:05:46
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    > Posiadacz samoistny (właściciel) nie przestaje być posiadaczem z
    > chwilą wpuszczenia do lokalu posiadacza zależnego (najemcy).

    ooo, to jakaś nowa teoria.
    Bzdura.

    Z chwilą wpuszczenia do lokalu i przekazania lokalu najemcy doszło do
    przeniesienia posiadania. Teraz posiadaczem jest najemca. NIe jest
    samoistnym tylko zależnym, ale jest posiadaczem. Właściciel w tym
    momencie nie jest posiadaczem, jest tylko (i aż) właścicielem. Dopóki
    nie było najemcy był zarówno właścicielem, jak i posiadaczem, na dodatek
    był posiadaczem samoistnym, bo jego posiadanie nie zależy od czyjejś
    zgody, od umowy z kimś. Dlatego właśnie najemca, jest posiadaczem
    zaleznym, bo jego posiadanie zleży od takiej np. umowy.

    > Ale przyznaję z góry, że w ogóle tych przepisów nie rozumiem a na
    > prawie nie znam się całkiem. 8-)

    To widać. Dlkatego skleciłem te parę słów, zeby Twoja wypowiedź
    nieskomentowana w guglu nie pozostała.

    > MJ

    Pzdr RR

  • 76. Data: 2011-01-21 08:08:07
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    > Nie wiem jak Michał, ale ja tak.

    ???

> [...]
    > samoistny", "posiadacz zależny" i ew. inne co najwyżej
    > potocznie określa pojęcie - prawnie nalezy określić którą

    Niekoniecznie zawsze, zazwyczaj nie jest to potrzebne. Posiadanie jest
    stanem faktycznym. Zwóć uwagę na magiczne słowa "faktycznie włada" poniżej:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
> [...]
    > 336
    > Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto niš faktycznie włada
    > jak wła?ciciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto niš
    > faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca
    > lub majšcy inne prawo, z którym łšczy się okre?lone władztwo
    > nad cudzš rzeczš (posiadacz zależny).
    > ---
    >
    > Zwróć uwagę, że fakt iż właściciel nie może do lokalu wejść
    > (bo oddał go w posiadanie zależne) *NIE* pozbawia go innych
    > cech "władztwa", może np. ten lokal ("z lokatorem" :P,
    > a formalnie - wraz w umową najmu) wziąć i sprzedać.

    Oczywiście, ze może. Wówczas dojdzie do przeniesienia własności, ale nie
    dojdzie do przeniesienia posiadania.

    > Właściciel ZAWSZE ma jakieś prawa związane z lokalem.
    > W ostateczności, jak inne elementy zawiodą, wolno mu sprzątać
    > śnieg dookoła na gminnym chodniku :>

    Oczywiście

    > pzdr, Gotfryd

    Pzdr R

  • 77. Data: 2011-01-21 08:13:09
    Od: Kwiatek <m...@i...pl>

    On 20 Sty, 19:08, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   A do tego "komuś" to nie to samo co "złodziejowi" - ten
    > ktoś mógł nieświadomie *kupić* ów przedmiot.
    >   To, że musi oddać to inna sprawa, a to że "nie na wyrwę" - inna.

    no to musi oddać = moge mu odebrać, czy nie?

  • 78. Data: 2011-01-21 09:40:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011, Papso Smurfso wrote:

    > mieszkania, wywiązuje się bujka

    Wyraźnie zaznaczałem co przepis stanowi na taki wypadek.

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2011-01-21 09:52:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Roman Rumpel wrote:

    > ???

    Pytanie było do Michała, nie do mnie.

    > Niekoniecznie zawsze, zazwyczaj nie jest to potrzebne. Posiadanie jest stanem
    > faktycznym.

    Owszem.
    Ale dotyczy zarówno "fizycznego" jak i "prawnego" rozporządzania rzeczą.
    A nie tylko "fizycznego".
    Jeśli ja mogę *faktycznie* sprzedać jakąś rzecz, mimo, że jej *nie mam*,
    to jak najbardziej jestem "posiadaczem" w rozumieniu przepisu.

    > Zwóć uwagę na magiczne słowa "faktycznie włada" poniżej:

    ...no a ja wnioskowałem o zwrócenie uwagi na słowo "zarówno".
    Chcesz je wykreślić z przepisu czy jak? ;)

    _117.html

    > Oczywiście, ze może.

    I ta możliwość (rozporządzenia własnością) stanowi właśnie o posiadaniu.
    *JEDNEJ Z FORM* posiadania - która być może w konkretnym stanie
    przedmiotu ma się nijak do innej formy - czyli "rozporządzania
    obecnością fizyczną".

    > Wówczas dojdzie do przeniesienia własności, ale nie
    > dojdzie do przeniesienia posiadania.

    Ależ dojdzie.
    Co ja poradzę na to, że posiadanie *również* określone jest
    dla stanu "jak właściciel"?
    Co by miało robić w przepisie słowo "zarówno", jeśliby NIE
    miało dotyczyć możliwości istnienie co najmniej dwu RÓŻNYCH
    stanów posiadania naraz?
    Obie relacje do przedmiotu (możliwość sprzedaży oraz "trzymanie
    w ręku") oznaczają "posiadanie" - niezależnie od siebie!
    "Posiadanie == możliwość rozporządzania", i nie zawęża tego określenia
    do formy rozporządzania.

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2011-01-21 10:22:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Kwiatek wrote:

    > no to musi oddać = moge mu odebrać, czy nie?

    Nie.
    Ma obowiązek oddać, ale jak nie czyni tego dobrowolnie pozostaje sąd.
    "Czyjś obowiązek nie daje mi żadnych praw"[1], zasada dość często
    zapominana przez kierowców.
    Inna sprawa, że jeśli obędzie się bez "szkody na ludziach", to
    pewnie trudno będzie wyciągnąć konsekwencje wobec "wyrywającego
    co swoje" :)

    [1] z zastrzeżeniem: "poza podaniem go do sądu albo organów ścigania",
    celem zadowolenia wiadomego czepiacza się ;)

    pzdr, Gotfryd