  • 1. Data: 2011-01-16 22:20:27
    Temat: Spadek po mamie - mieszkanie
    Od: "Basil" <f...@g...pl>

    Do spółki z siostrą odziedziczyliśmy mieszkanie, które było własnością naszej
    niedawno zmarłej mamy. Dogadaliśmy się, że siostra przejmie mieszkanie na
    własność, przekazując mi w zamian za połowę jego wartości rynkowej w gotówce.

    Jak to przeprowadzić, żeby:

    a) było formalnie w porządku?
    b) żeby zapłacić jak najmniejszy podatek?

    Wartość mieszkania: ca. 150 000 pln.

    p,

  • 2. Data: 2011-01-16 22:47:43
    Temat: Re: Spadek po mamie - mieszkanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Basil" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to przeprowadzić, żeby:
    >
    > a) było formalnie w porządku?
    > b) żeby zapłacić jak najmniejszy podatek?

    W mojej ocenie bez notariusza się nie da. A jak z notariuszem, to on będzie
    wiedział sam, jak to zrobić, wiec nie ma sensu pisać.

  • 3. Data: 2011-01-16 23:51:44
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-16 23:47, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Basil" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W mojej ocenie bez notariusza się nie da. A jak z notariuszem, to on
    > będzie wiedział sam, jak to zrobić, wiec nie ma sensu pisać.

    Oczywiście, ze się da bez notariusza. Taniej będzie zrobić
    zniesienie współwłasności mieszkania w sądzie. A że mieszkanie w spadku
    po mamie, to pod warunkiem dochowania wymogu zgłoszenia się w US w
    odpowiednim terminie i pod warunkiem, że spłata nie przekracza udziału w
    spadku podatku nie będzie.

  • 4. Data: 2011-01-17 00:17:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/16/2011 4:20 PM, Basil wrote:
> [...]
    >
    > Jak to przeprowadzić, żeby:
    >
    > a) było formalnie w porządku?
    > b) żeby zapłacić jak najmniejszy podatek?

    poszukaj hasła zniesienie współwłasności.

  • 5. Data: 2011-01-17 08:56:50
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-16 23:20, Basil pisze:
> [...]
    >
    > Jak to przeprowadzić, żeby:
    >
    > a) było formalnie w porządku?
    > b) żeby zapłacić jak najmniejszy podatek?

    Odrzucasz spadek (w całości) na rozprawie dot. stwierdzenia nabycia
    spadku, po czym siostra robi Ci darowiznę w kwocie 75kpln. Idziesz to
    zeznać do US w ciągu pół roku, nikt nie płaci podatku, a sk...n
    notariusz się nie napasie.

    > Wartość mieszkania: ca. 150 000 pln.

    A choćby i było 15mln, to powyższe pozostaje w mocy.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2011-01-17 12:29:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-17 09:56, Maruda pisze:

    > A choćby i było 15mln, to powyższe pozostaje w mocy.

    I i to pod warunkiem,że nie ma dziecka.:(

    Są prostsze sposoby - już je zresztą wymieniono.

    --
    spp