  • 91. Data: 2011-01-22 14:27:50
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-21 15:52, Papo Smerfo pisze:

    > nie ppoddawaj sie, tylko czytaj dalej:
    > "Art. 339.
    > Domniemywa się, że ten, kto rzeczą faktycznie włada, jest posiadaczem
    > samoistnym."
    >
    > no to tera bedzie pszepytchanka na artykuły i ich interpretację:O)

    eee, nie, to już jest proste domniemanie dla celów powództw o ochronę
    posiadania.

  • 92. Data: 2011-01-23 08:11:57
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > To oznacza ze mamy prawem chronic ludzi nieuczciwych (zlodziei?). Czy
    > tak?

    tak = Polska

    >Najemca zobowiazal sie placic za wynajem i tego nie robi. Wlasciciel
    > zas ma stac sobie z boku i z zadowoleniem akceptowac to ze nie otrzymuje
    > naleznosci.

    jest "prawo" i trzeba isc tą drogą :)

    >No coz. MOzna i tak.

    mozna ale nie trzeba ;)

    pozdrawiam, wromek

  • 93. Data: 2011-01-23 09:57:26
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > licznik przedplacony. Nie jest to jednak proste bo takie liczniki
    > zakladaja glownie dluznikom...

    czasem jest czasem nie, generalnie wymaga to troche pochodzenia, mojej mamie
    sie udalo jak wypowiedzialem wrednemu bratu nieodplatne korzystanie z
    lokalu...

  • 94. Data: 2011-01-28 21:04:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Papo Smerfo wrote:

    > no niby co stanowią pszepisy na sytuację keidy to mieszkaniec zostaje
    > napadnięty przez włamywacza w miejscu jego zamieszkania i w mieszkaniu przez
    > niego posiadanym?:O)

    Ukaranie za napaść, a co innego mają przewidywać?
    Wersja z "bujką" to Twój autorski pomysł, nie mający nic wspólnego
    z moimi poprzednimi uwagami.

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2011-01-28 21:09:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Roman Rumpel wrote:

    > Ależejak? Niby dlaczego? Absolutnie nie wynika z możliwosci sprzedania fakt
    > posiadania.

    Ależ wynika.
    PRZECZYTAJ TEN PRZEPIS Z KC.
    Wyraźnie ustanawia *co najmniej* dwie *różne* formy określone
    mianem "posiadania" - i dowodzi tego spójnik w definicji.

    > Nie , nie muszę. Po zarówno wymienione są dwie sytuacje. W obu jest faktyczne
    > władanie.

    Owszem.
    Ale tylko jedno jest "fizycznym władaniem", który usiłujesz utożsamić
    z pojęciem "posiadania".
    Drugie rzeczywiście jest "faktycznym władaniem" - ale prawnym.
    Przykładowo możliwość sprzedaży (mimo braku władania fizycznego).

    > Nie dojdzie. Nie masz racji, z powodów jak wyzej

    Już się z wątku wynoszę, zakładam że czytelnicy co przeczytali to ich.

    > Absolutnie nie masz racji.

    Cóż, podpisuję deklarację rozbieżności, zgody nie dostaniesz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2011-01-28 21:12:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Roman Rumpel wrote:

    > Tu podepnę uwagę do Gotfryda. Cytowane przez niego przepis, też nie mówi
    > o właścicielu, tylko o kimś, kto włada "jak włąściciel" (w sensie będąc
    > właścicielem, albo tak jakby był właścicielem) a niekoniecznie włada "jako
    > właściciel"

    Oczywiście - nie pamiętam czy już pisałem, ale dość łatwo wskazać
    przypadek w których właściciel przekazuje dwie różne, rozłączne
    części "władania", samemu pozostawiając sobie trzecią - własność.
    Daje w najem (prawo do użytkowania), najęty przedmiot daje
    w dzierżawę (prawo do "uzyskiwania przychodów z przedmiotu"),
    samemu zostawia sobie własność.

    I nie, *nie* wznawiam dyskusji nad meritum, to tylko update
    do uwagi do "co najmniej dwu" :)

    pzdr, Gotfryd