  • 121. Data: 2020-12-26 22:30:58
    Temat: Re: Wjeżdzanie w pieszych [protestacyjne wtargnięcie na jezdnie]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2020 o 22:22, A. Filip pisze:

    > No to co TY proponujesz/sugerujesz?
    > a) Niemiecki system pół jednomandatowych i pół z list
    > b) okręgi wyborcze do sejmu z krótkimi listami (góra 7 posłów)
    > jak zwykle żaden system nie jest doskonały, wiec powiedz niedoskonałości
    > którego systemu wyborczej *ty chcesz* znosić.

    Chcę wiedzieć, na kogo głosuję. Bez analizowania tego. Uważam, że
    sytuacja, w której głos oddany na Kowalskiego jest zaliczany
    Malinowskiemu, bo Prezes Partii tak postanowił jest po prostu oszustwem.

    --
    Robert Tomasik

  • 122. Data: 2020-12-26 22:52:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2020 22:30:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Chcę wiedzieć, na kogo głosuję. Bez analizowania tego. Uważam, że
    > sytuacja, w której głos oddany na Kowalskiego jest zaliczany
    > Malinowskiemu, bo Prezes Partii tak postanowił jest po prostu oszustwem.

    Czystej wody narzekactwo i żadnej rzeczowej kontrpropozycji.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 123. Data: 2020-12-26 23:30:00
    Temat: Re: PRAWO wyborcze głupcze! [ordynacja do Sejmu]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Czystej wody narzekactwo i żadnej rzeczowej kontrpropozycji.

    Jak rozumiem na razie jedyną propozycją "na stole" jest idea fiks
    Kukiz-15 z jednomandatowymi okręgami *do Sejmu* tyle że ona wymagałaby
    zmiany Konstytucji [A].

    Jak rozumiem bez zmiany Konstytucji jedyna narzucająca się możliwość to
    zmniejszenie długości list bo lista Warszawska z 40 posłami to jak dla
    mnie czysta kpina (jest o WIELE za długa) [B], ja jestem za osobnymi
    listami w każdej dzielnicy Warszawy.
    Tyle że IMHO PiS+ się nie opłaca przepychać aż takiej pół-rewolucji
    wyborczej bez wsparcia (znacznej części) opozycji że o symulacjach
    wpływu na wyniki też wspomnę.

    https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/4.htm
    > KRP-96.2 Wybory do *Sejmu* są powszechne, równe, bezpośrednie i
    > *proporcjonalne* oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.

    [B} https://sejmsenat2019.pkw.gov.pl/sejmsenat2019/pl/ka
    ndydaci/sejm/19

    --
    A. Filip

  • 124. Data: 2020-12-28 07:32:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 26-12-2020 o 23:30, A. Filip pisze:

> [...]
    > Tyle że IMHO PiS+ się nie opłaca przepychać aż takiej pół-rewolucji
    > wyborczej bez wsparcia (znacznej części) opozycji że o symulacjach

    Na stole też jest system mieszany, nie wymaga zmiany konstytucji. Daje
    natomiast to co jest istotne "wentyl bezpieczeństwa", który pozwoliłby
    zmienić się partiom od środka. Bo tu nawet nie chodzi o to czy partie
    przestaną wygrywać, bo będą i lepiej, żeby partie wygrywały, bo wiadomo
    "razem można więcej", ale z drugiej strony potrzeba by partie wyglądały
    inaczej niż te obecne, a obecny system sprzyja temu, by partie właśnie
    tak wyglądały - patologicznie. Dlatego potrzebne są narzędzia, które by
    zmieniły te partie, a system wyborczy jest jednym z bardziej skutecznych
    narzędzi.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 125. Data: 2020-12-29 21:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >sytuacja, w której głos oddany na Kowalskiego jest zaliczany
    >Malinowskiemu, bo Prezes Partii tak postanowił jest po prostu

    Ale nie ma tak ze Prezes postanowil.
    Wyborcy decyduja - w ramach partyjnej listy wchodza osoby o
    najwiekszej liczbie glosow.

    Owszem, nadal moze byc tak, ze glosujesz na Kowalskiego, a dzieki temu
    wchodzi Malinowski.
    Ale oni z jednej partii, to chyba podobnie mysla :-)

    J.

  • 126. Data: 2020-12-29 21:53:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    [...]
    >Zastanawiamy się nad możliwością uzyskania odszkodowania na drodze
    >cywilnej od osoby blokującej przejście dla pieszych z tego powodu, ze
    >jej się rzeczywistość nie podoba. Co z tym ma wspólnego jakiekolwiek
    >zachowanie policjantów - skoro nawet ich tam nie było?

    Bez policjantow to moze byc ciezko, bo jak ustalic tozsamosc ?
    Chyba, ze organizatora pozywac ... a jak on powie, ze takiego protestu
    nie organizowal ?

    No chyba, ze wyciagniesz paralizator czy palke, a potem siegniesz
    blokujacemu do kieszeni i pobierzesz odszkodowanie prosto z jej
    portfela :-)

    J.

  • 127. Data: 2020-12-29 22:00:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Thu, 24 Dec 2020 12:22:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    >Tomasik, nadałbyś się na pomocnika Goebbelsa albo Łukaszenki. Z
    >twojej
    >wypowiedzi wynika że ludzie przyszli na jezdnię z zamiarem
    >usiądnięcia i
    >se siedli. A tym czasem g... prawda. Ludzie przyszli żeby protestować
    >marszem. Policja zrobiła blokadę i zaczęła wyłuskiwać co bardziej
    >bezbronne osoby. Więc ludzie usiedli na jezdni żeby policji utrudnić
    >bezprawne działania. Zakłamałeś cały ciąg przyczynowo-skutkowy w
    >którym
    >jedynym winnym jest państwo i jego policyjna emanacja.

    Naprawde tak bylo ?

    Bo mi sie wydaje, ze w pierwszych dniach juz blokowano jezdnie, a
    policja jeszcze nie interweniowala.

    We Wroclawiu byly tez marsze ... po jezdni, i to ruchliwej ...

    J.

  • 128. Data: 2020-12-29 22:14:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 24.12.2020 o 11:25, ąćęłńóśźż pisze:

    >Ze statkami był ten problem, że poza ZSRR nie za bardzo opłacało nam
    >sie
    >robić statki dla innych odbiorców. Z tego, co na studiach mówili, to
    >tylko ZSRR nie ubezpieczał statków w LOYD's. Stal z naszych hut była
    >robiona wg procedur 5 wagonów żelaza plus / minud 50 taczek, w wyniku
    >czego tak naprawdę nikt nie wiedział, jakie parametry ma. LOYD's nie
    >chciał tak zbudowanych statków ubezpieczać.

    No nie wiem, byly normy PN i GOST ... a na GOST na Ksiezyc zaleciano,
    i statkow tez troche zrobiono.

    >Na eksport poza ZSRR
    >musieliśmy statki budować ze stali sprowadzanej - w owym czasie ze
    >Szwecji za dewizy. Stąd były rozbieżności w cenach.

    Nadal produkcja powinna byc oplacalna.
    Chyba, ze marnowalismy tej szwedzkiej stali bardzo duzo, i znacznie
    wiecej niz inne stocznie.

    J.

  • 129. Data: 2020-12-29 22:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.12.2020 o 20:23, J.F. pisze:
> [...]
    [...]

    >Byłem. A co do napierdalania się z policją, to pewnie byłbym
    >(hipotetycznie) wrywniejszy, gdybyśmy mieli przewagę;)

    A jakbys nie mial przewagi, a policja byla ... nachalna,
    to mialbys ochote miec przewage i policji wp* nastepnym razem :-)

    >Tak czy inaczej - fakty są takie, że julki miasta nie demolują,
    >mieszkań nie podpalają i z policją się nie napierdalają.

    Ale krzycza "dym w kosciolach", czasem nawet wchodzily z transparentem
    ... i cicho staly ?
    A policja to sie napierdalanki zaczynaja, tylko one slabe sa :-)

    >Protesty zaczęły się wcześniej. Zresztą o kogo pytasz? O naziołków?

    O tych "anty-julkowcow", wedle siebie to chyba "narodowcow".

    Swoja droga - pare dni minelo, juz ktos tam chce powolywac
    Straż Narodowa, co ma chronic wartosci chrzescijanskich, a moze nawet
    katolickich.

    Hm, moze i im po tej koscielnej linii do Prezesa blisko, a moze to
    ksiadz z ambony powiedzial, ze Julki sa zle ...

    >To tak jak z podpalonym mieszkaniem... I co z tego?

    Ot, ciekawe kto tam idzie na poczatku marszu, a kto kawalek w tyle.
    Ewentualnie - co tam w bramie wzbudzilo takie zainteresowanie ...

    >A ilu orków się tam napierdala? Tak jak zauważyłeś - wcześniej reszta
    >przeszła.

    Nie tyle reszta, co czesc. Moze nawet "garstka".

    >Później pewnie też.

    A jakos tak pozniej nie - woleli stac i patrzec na bitwe, choc moze to
    akurat normalny odruch ..

    >Ubezpieczony:P

    No ... ciekawy trop :-)

    >Nawet jeśli to nie chodziło raczej o MN a o kiboli. Kibole mieli na
    >pieńku z tuskiem, tusk z nimi (staruch?, wcześniej akcja widelec).
    >Nie jest tajemnicą, że na mw środowiska kiboli stanowią zauważalny
    >procent. Jedno przekładało się na drugie.

    No i co - kibole przechodzac obok policjantow, mieli ochote ich
    obrzucic kamieniami, a za rok juz nie ?
    A po paru latach znow im chec wrocila ?

    >Ponoć ich przekonali... Wiesz obchody się zrobiły państwowe, pojawili
    >się smutni panowie i porozmawiali z właściwymi osobami aby te sobie
    >tym razem odpuściły. Przynajmniej takie były przecieki. IMHO zupełnie
    >prawdopodobne.

    Byc moze.

    >No bo wtedy akurat pechowo wypadała setna rocznia, którą przegapili.

    2015-trasa-i-utrudnienia-w-ruchu/f7kg0pt

    2016-marsze-kod-i-razem-relacja-z-obchodow-swieta-ni
    epodleglosci/6dfcvb1

    atowe-media-o-marszu-pokaz-nacjonalizmu-faszyzmu-i-r
    asizmu/ar/12669490

    >Konkrenie w dwa dni. 9 jeszcze zapowiadali że nie odpuszczą i niech
    >pis wypierdala od ich marszu;)

    Widze ze nie czytasz.
    2015 wyjatkowo spokojne, 2016 spokojne, 2017 spokojne ... a co sie
    stalo w 2015 ?
    25 pazdziernika PO przegral wybory ...

    J.

  • 130. Data: 2020-12-30 06:41:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2020 o 22:00, J.F. pisze:

    > Naprawde tak bylo ?
    >
    > Bo mi sie wydaje, ze w pierwszych dniach juz blokowano jezdnie, a
    > policja jeszcze nie interweniowala.

    Na początku nie. Potem już napierdalali ludzi bez żadnego trybu.

    --
    Shrek