  • 1. Data: 2020-12-21 21:23:27
    Temat: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jaka jest odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki jeśli
    nastąpi zakażenie pomimo zaszczepienia?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-12-21 21:42:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-21 o 21:23, A. Filip pisze:
    > Jaka jest odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki jeśli
    > nastąpi zakażenie pomimo zaszczepienia?

    Żadna.

  • 3. Data: 2020-12-21 22:30:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.12.2020 o 21:23, A. Filip pisze:
    > Jaka jest odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki jeśli
    > nastąpi zakażenie pomimo zaszczepienia?

    Żadna - jak pisze Filip - albowiem twierdzą, że jest skuteczna w 95%.
    Zatem 5 na 100 zaszczepionych zachoruje. Mam nadzieję, ze ta podawana
    przez media skuteczność nie polega na tym, ze 5/100 zaszczepionych
    zachoruje zakażonych szczepionką, czy zgoła umrze :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-12-21 23:28:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > przez media skuteczność nie polega na tym, ze 5/100 zaszczepionych
    > zachoruje zakażonych szczepionką, czy zgoła umrze :-)

    A jeśli skuteczności szczepionki będzie niższa o deklarowanej przez
    dział marketingu sprzedawcy? np 90% albo 80% zamiast 95% że o 50%
    też wspomnę.

    P.S. Ja wyjechałem z temat to jakiś oszołom wyjechał z propozycjami
    odpowiedzialności niezaszczepionych za koszty leczenia => IMHO to może
    mieć jakiś sens ale w przypadku szczepionek testowanych
    dziesięcioleciami na milionach albo choroby "zabójczej jak ebola"
    (przynajmniej >5% zejść).

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-12-22 00:02:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.12.2020 o 23:28, A. Filip pisze:

    > A jeśli skuteczności szczepionki będzie niższa o deklarowanej przez
    > dział marketingu sprzedawcy? np 90% albo 80% zamiast 95% że o 50%
    > też wspomnę.

    Wspomniałem o tych 5%, bo to podstawowy problem w dochodzeniu
    odszkodowania. Gdyby napisali 100%, to każdy mógłby wnieść o
    odszkodowanie. Ale jak ustalić który z tych 6/100 jest tym
    nadprogramowym szóstym?

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-12-22 09:13:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wspomniałem o tych 5%, bo to podstawowy problem w dochodzeniu
    > odszkodowania. Gdyby napisali 100%, to każdy mógłby wnieść o
    > odszkodowanie. Ale jak ustalić który z tych 6/100 jest tym
    > nadprogramowym szóstym?

    To statystyka, prawa dużych liczb, do tego dochodzą cechy osobnicze. W
    skrócie - ani 6., ani 10. nie będzie nadprogramowym.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2020-12-22 10:40:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 09:13, Liwiusz pisze:

    > To statystyka, prawa dużych liczb, do tego dochodzą cechy osobnicze. W
    > skrócie - ani 6., ani 10. nie będzie nadprogramowym.

    W dużej populacji da sie policzyć i 6~10% będzie nadprogramowe, ale nie
    da się ustalić które to dokładnie osoby. Moim zdaniem 5 % błędu, to
    dużo. Jakby t obyło na poziomie 99,5%, to uznałbym środek za bezpieczny.
    Ale 1/20 szczepionych, to nie jest pomijalne zjawisko - pomijając
    litościwie sposób badania tego.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-12-22 11:03:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Dec 2020 10:40:12 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W dużej populacji da sie policzyć i 6~10% będzie nadprogramowe, ale nie
    > da się ustalić które to dokładnie osoby.

    Jeśli ktoś zostanie zaszczepiony i zachoruje, to z łatwością da się go
    wylegitymować. Fachowców w tej dziedzinie nam nie brakuje; w razie
    problemów wywiozą na odległy komisariat.

    > Moim zdaniem 5 % błędu, to
    > dużo. Jakby t obyło na poziomie 99,5%, to uznałbym środek za bezpieczny.
    > Ale 1/20 szczepionych, to nie jest pomijalne zjawisko - pomijając
    > litościwie sposób badania tego.

    Co rozumiesz przez "bezpieczny środek"? Skuteczność szczepionki to nie to
    samo, co występowanie ewentualnych skutków ubocznych.
    Szczepionka przeciwko ospie ma skuteczność 95% i od lat ja stosują, jak
    widać z dobrym skutkiem, bo ponoć wystarczy odporność u ~70% populacji,
    żeby wirus się nie przenosił.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2020-12-22 12:32:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >Jaka jest odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki
    >jeśli
    >nastąpi zakażenie pomimo zaszczepienia?

    Zadna? No chyba, ze obiecywal, ze skuteczna w 100%.

    Jakby tak nikomu nie pomagala, to pewnie mozna by scigac za oszustwo,
    ale jesli 90% pomaga, to wina lezy po stronie klienta - jego organizm
    nie reaguje prawidlowo :-)

    Ty sie lepiej pytaj, jaka jest odpowiedzialnosc producenta za skutki
    uboczne.
    Powiedzmy ze 0.1% zaszczepionych umiera, albo 2% wlosy wypadaja, czy
    np staje sie bezplodny ...

    J.

  • 10. Data: 2020-12-22 13:34:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 11:03, Olin pisze:
> [...]
    > Szczepionka przeciwko ospie ma skuteczność 95% i od lat ja stosują, jak
    > widać z dobrym skutkiem, bo ponoć wystarczy odporność u ~70% populacji,

    Przez bezpieczny dla mnie subiektywnie. Wiele też zależy od tego, co oni
    w tych 5% przewidują. Czy to bedzie śmierć, czy jakaś uboczna choroba,
    czy po prostu zarażenie sie COVID. Bo jeśli zarażenie COVID, to pół
    biedy. W końcu mieć szansę 100% albo 5% w wypadku kontaktu, to oczywista
    korzyść. Gorzej, jak 5% zdrowych po szczepieniu zachoruje na coś.
    --
    Robert Tomasik