    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRAWO wyborcze głupcze! [ordynacja do Sejmu]
    Date: Sat, 26 Dec 2020 23:30:00 +0100 (CET)
    <5fe066d1$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5fe0bd45$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe0bf55$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe0c4f4$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe0c825$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe11519$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe1cbac$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe1ea41$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe2220b$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe276ea$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe70534$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe799f9$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5fe7ab92$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Czystej wody narzekactwo i żadnej rzeczowej kontrpropozycji.

    Jak rozumiem na razie jedyną propozycją "na stole" jest idea fiks
    Kukiz-15 z jednomandatowymi okręgami *do Sejmu* tyle że ona wymagałaby
    zmiany Konstytucji [A].

    Jak rozumiem bez zmiany Konstytucji jedyna narzucająca się możliwość to
    zmniejszenie długości list bo lista Warszawska z 40 posłami to jak dla
    mnie czysta kpina (jest o WIELE za długa) [B], ja jestem za osobnymi
    listami w każdej dzielnicy Warszawy.
    Tyle że IMHO PiS+ się nie opłaca przepychać aż takiej pół-rewolucji
    wyborczej bez wsparcia (znacznej części) opozycji że o symulacjach
    wpływu na wyniki też wspomnę.

    https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/4.htm
    > KRP-96.2 Wybory do *Sejmu* są powszechne, równe, bezpośrednie i
    > *proporcjonalne* oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.

    [B} https://sejmsenat2019.pkw.gov.pl/sejmsenat2019/pl/ka
    ndydaci/sejm/19

    --
    A. Filip