  • 1. Data: 2020-12-18 20:22:19
    Temat: ustawą czy rozporządzeniem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Takie pytanie mnie naszło. Jak wiadomo godzina policyjna jest bezprawna
    bo niezgodna w dwóch punktach - raz że ograniczenia wolno tylko ustawą,
    dwa że można ograniczać sposób przemieszczania się a nie samo
    przemieszczanie.

    Anyway - z drugiego dość łatwo zrobić kurwę z logiki i nawet znajdą się
    sędziowie co to potem klepną, bo tak naprawdę to dla prawnika żadna
    sztuka - można na przykład zakazać przemieszczania się na light level od
    -100 do 100 i już:P

    Zajmijmy się pierwszym. Dlaczego pis mając doświadczenie w przepychaniu
    ustaw w ciągu jednego dnia (a w sumie nocy) nie zrobił sobie po prostu
    ustawy tylko sra twitami?

    Bo ja myślę, że robią to specjalnie - doprowadzają do tego, że
    przestrzeganie prawa, a w zasadzie to co było by przestrzeganiem prawa w
    normalnym porządku prawnym (publikowanie wyroków w sprawie aborcji,
    kwestionowanie obostrzeń bez podstawy prawnej) staje się subiektywnie
    moralnie wątpliwe - rozumiecie - władza pokazuje, że przestrzeganie
    prawa jest złe. Dlatego to "złe" prawo depcze - dla "dobra" obywateli;(
    --
    Shrek

  • 2. Data: 2020-12-18 23:02:09
    Temat: Re: ustawą czy rozporządzeniem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.12.2020 o 20:22, Shrek pisze:

    > Zajmijmy się pierwszym. Dlaczego pis mając doświadczenie w przepychaniu
    > ustaw w ciągu jednego dnia (a w sumie nocy) nie zrobił sobie po prostu
    > ustawy tylko sra twitami?

    Może dlatego, że w Senacie ustawę by uwalono, choćby dla zasady?

  • 3. Data: 2020-12-18 23:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2020 o 23:02, nadir pisze:

    > Może dlatego, że w Senacie ustawę by uwalono, choćby dla zasady?

    No i co z tego? Tyle "tarcz" już przeszło, gdzie chodziło o coś zupełnie
    innego niż epidemię. Czas nie jest problemem. Od marca minęło ponad pół
    roku. Żaden pisior nie był na tyle cwany?

    Sorry, ale widzę drugie dno. Chyba że tym zajmował się sasin - wtedy
    uwierzę;)

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-12-19 10:01:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Może ktoś wyjaśnić po co PO uchwalało ustawę epidemiczną?

    Do jakiej sytuacji ona by miała zastosowanie?

    Pomijając już jej chwiejne podstawy, niechlujnie napisane paragrafy
    które znowu można rozumieć JAK SIĘ CHCE?

  • 5. Data: 2020-12-19 10:58:02
    Od: Katmal <k...@i...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 10:01, _Master_ pisze:
    > Może ktoś wyjaśnić po co PO uchwalało ustawę epidemiczną?
    >
    > Do jakiej sytuacji ona by miała zastosowanie?
    >
    > Pomijając już jej chwiejne podstawy, niechlujnie napisane paragrafy
    > które znowu można rozumieć JAK SIĘ CHCE?

    Czy pierwsze uchwalenie ustawy epidemicznej zbiegło się może z epidemią
    HIV, aby nie zarażać partnerów ?
    Nie wiem tego, może ktoś pamięta, kiedy pierwszy raz zaczęto mówić o HIV
    i czy data pierwszych sygnałów o HIV pasuje do daty pierwszej ustawy.
    Może nie tej, a poprzedniej podobnej.

  • 6. Data: 2020-12-19 11:08:17
    Od: Katmal <k...@i...pl>

> [...]
    > bo niezgodna w dwóch punktach - raz że ograniczenia wolno tylko ustawą,
    > dwa że można ograniczać sposób przemieszczania się a nie samo

    Jeszcze nie wyciekło, że każdy może się poruszać kiedy chce, bo
    uwzględnili w rozporządzeniu furtke w zasadzie dla każdego: w celach
    zawodowych.

> [...]
    > moralnie wątpliwe - rozumiecie - władza pokazuje, że przestrzeganie
    > prawa jest złe. Dlatego to "złe" prawo depcze - dla "dobra" obywateli;(

    Kiedyś ta władza przeminie i gdy będzie w opozycji będzie odwoływać się
    do tego co było, to jest jakaś strategia.
    Powiedzą, że oni byli wolnościowi, nie ogłaszali stanu nadzwyczajnego, a
    ci to teraz rządzą mają gdzies obywateli, ogłaszają stan, ograniczają
    ludzi. Moim zdaniem jest to jedyna strategia długoterminowa obecnie
    rządzących.
    Innych strategii, zbierania danych, wyciągania wniosków z danych, rozmów
    z fachowcami jak widać nie ma. Niektóre pomysły opozycji są wdrażane,
    ale obecny rząd nie jest w stanie się przyznać, że to nie ich pomysł,
    dlatego odczekują chwile i wdrażają.
    Stosują zasadę TKM.

  • 7. Data: 2020-12-19 11:31:18
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 11:08, Katmal pisze:

    > Jeszcze nie wyciekło, że każdy może się poruszać kiedy chce, bo
    > uwzględnili w rozporządzeniu furtke w zasadzie dla każdego: w celach
    > zawodowych.

    Każdy kto uważnie czyta ustawy w jednej z nich może wyczytać, że
    czynności zawodowe w przestrzeni publicznej może wykonywać każdy, choćby
    nie miał osobowości prawnej. Jest to napisane w jednej z ustaw wprost.
    Niczego nie trzeba się domyślać. Samym oświadczeniem może być trudno
    przekonać osoby, które chciałyby to podważyć, warto się do tego przygotować.
    Tak jak mówili prawnicy i konstytucjonaliści godzina policyjna będzie
    bezprawna z powodu trybu wprowadzenia jaki zapowiedzieli.

    Tak dodatkowo, to ochroniarze pilnujący parkingów, biurowców,
    apartamentowców zazwyczaj kończą zmianę o 7:00 lub 19:00, czyli
    interesujące jest, czy na dzień 31 grudnia zmiany te zostaną przesunięte ?

  • 8. Data: 2020-12-19 11:43:45
    Od: Katmal <k...@i...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 11:31, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > Niczego nie trzeba się domyślać. Samym oświadczeniem może być trudno
    > przekonać osoby, które chciałyby to podważyć, warto się do tego

    Myślimy o tej samej ustawie ?
    Tylko, aby ewentualną kontrolę przejść gładko, trzeba umieć zacytować tę
    ustawę, albo nawet mieć ją wydrukowaną przy sobie i przygotować sobie
    przynajmniej 2 elementy do pokazania.

  • 9. Data: 2020-12-19 11:54:02
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 11:43, Katmal pisze:

    > Myślimy o tej samej ustawie ?
    > Tylko, aby ewentualną kontrolę przejść gładko, trzeba umieć zacytować tę
    > ustawę, albo nawet mieć ją wydrukowaną przy sobie i przygotować sobie
    > przynajmniej 2 elementy do pokazania.

    Trzeba dodać, że powyższy sposób usprawiedliwi normalny sposób
    przemieszczania się w teoretycznie zakazanych godzinach. Nie
    usprawiedliwi uczestnictwa w odpalaniu fajerwerków, czy uczestnictwa w
    jakiejś zabawie w przestrzeni publicznej.
    Jeszcze tylko zależy jak ten wyjątek zostanie ujęty w rozporządzeniu,
    którego jeszcze nie ma opublikowanego, ani nawet nie mogę znaleźć
    projektu tego rozporządzenia.

  • 10. Data: 2020-12-19 12:08:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.12.2020 o 23:13, Shrek pisze:

    > No i co z tego? Tyle "tarcz" już przeszło, gdzie chodziło o coś zupełnie
    > innego niż epidemię. Czas nie jest problemem. Od marca minęło ponad pół
    > roku. Żaden pisior nie był na tyle cwany?

    W jakim marcu, o czym Ty do mnie rozmawiasz? Oni dalej niż do przyszłego
    tygodnia nic nie planują i nie przewidują.