  • 21. Data: 2008-06-19 19:34:49
    Temat: Re: Wałęsa v. TVP : opłaty sądowe od sprawy o 20 milionów
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 19 Jun 2008 15:45:53 +0200, szerszen napisał(a):

    > porazajacy jest jak dla mnie totalny brak logiki w takich przepisach

    Bo ja wiem? IMHO dość logiczne. Choćby właśnie po to, żeby temperować
    takie oczekiwania (20 baniek w ustach Wałęsy brzmi prześmiesznie, tyle
    dobrego, że z art. 212 kk nie wyskakuje).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 22. Data: 2008-06-20 06:31:23
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Nie masz racji.
    > Absurdalnie wysokie odszkodowanie można złożyć.
    > Wystarczy mieć około 100 tys. zł.

    to wystarczy miec .., jest nie osiągalne dla przecietnego polaka pieniacza

  • 23. Data: 2008-06-20 06:56:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Płacisz tylko 600 zł , chyba że wnioskujesz o zabezpieczenie to za każde
    > płacisz 100 zł.

    nie chodzi mi o to, chodzi mi o to ze sa sprawy gdzie placisz procent od
    kwoty ktorej dotyczy, mimo iz prawnik notariusz robi dokladnie tyle samo co
    w przypadku innej sprawy

  • 24. Data: 2008-06-20 06:58:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Bo ja wiem? IMHO dość logiczne. Choćby właśnie po to, żeby temperować
    > takie oczekiwania (20 baniek w ustach Wałęsy brzmi prześmiesznie, tyle
    > dobrego, że z art. 212 kk nie wyskakuje).

    a czemu temperowac, to juz sad sobie orzeknie, jak ma byc

    pozatym nie chodzi mi tylko o to, dlaczego np notariusz bierze/bral nie wiem
    jak jest obecnie, % od kwoty mieszkania przy podpisywaniu papierkow, czy
    wogole prawnicy,notariusze biora jakikolwiek % od kwoty ktorej sprawa
    dotyczy, przeciez wykonuja dokladnie taka sama prace niezaleznie od tego czy
    "wartos sprawy" jest mala czy duza

  • 25. Data: 2008-06-20 07:32:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 08:58:38 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > ktorej sprawa dotyczy, przeciez wykonuja dokladnie taka sama prace
    > niezaleznie od tego czy "wartos sprawy" jest mala czy duza

    No nie do końca, można przypuszczać, że przy transakcji za 20 mln -- to
    będzie nabycie jakiegoś przedsiębiorstwa -- jest znacznie więcej
    dokumentów, a trudno, żeby notariusz liczył papiery.

  • 26. Data: 2008-06-20 15:16:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > będzie nabycie jakiegoś przedsiębiorstwa -- jest znacznie więcej
    > dokumentów, a trudno, żeby notariusz liczył papiery.

    Po co wymyślasz pokrętne przykłady z jakimś przedsiębiorstwem?
    Pytanie było proste: jeden klient kupuje mieszkanie za 50k, drugi
    za 500k, roboty dla notariusza tyle samo a taksa zupełnie inna.

  • 27. Data: 2008-06-20 16:11:14
    Od: prefi <p...@g...pl>

    BOOGIE pisze:

    > hehe to i tak dobrze bo kiedys jak dobrze pamietam bylo 8% wiec musialby
    > wybulic jakis 1,6 mln ;-)
    >
    > pozdrowienia
    > b.

    maksymalna stawka to 100 tys., niezaleznie od wartosci
    przedmiotu sporu.

    w przypadku ochrony dobr osobistych 600 zl, kiedys sady
    zadaly 1600, ale to czasy juz slusznie minione :)

  • 28. Data: 2008-06-20 16:12:37
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Ale to tylko w przypadku, gdy roszczenie nie obejmuje zadośćuczynienia
    > pieniężnego. Jeśli mowa jest o pieniądzach, sąd pobiera opłatę stosunkową.

    nie w przypadku pozwow o ochrone dobr osobistych... jest
    stala stawka i tyle

  • 29. Data: 2008-06-20 17:22:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Olgierd pisze:
    > Ale to tylko w przypadku, gdy roszczenie nie obejmuje zadośćuczynienia
    > pieniężnego. Jeśli mowa jest o pieniądzach, sąd pobiera opłatę stosunkową.

    zależy który...

    KG

  • 30. Data: 2008-06-20 20:38:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 17:16:13 +0200, Alek napisał(a):

    > Po co wymyślasz pokrętne przykłady z jakimś przedsiębiorstwem? Pytanie
    > było proste: jeden klient kupuje mieszkanie za 50k, drugi za 500k,
    > roboty dla notariusza tyle samo a taksa zupełnie inna.

    Przykład nie jest pokrętny. Taksa jest taka sama, wynagrodzenie się
    różni ;-)