  • 1. Data: 2008-06-18 23:25:15
    Temat: Sprzedaż technologii 'militarnej'
    Od: r...@g...com

    Witam,

    Powiedzmy, że wynalazłem nowy typ zapalnika, który chciałbym sprzedać.
    Tak właściwie nie jest to zapalnik a urządzenie, które w pewnych
    okolicznościach podaje napięcie na wyjściu a tam dopiero można
    podłączyć zapalnik.
    Teraz chcialbym sprzedać to urządzenie np. firmie w USA.

    Moje pytania to:

    1. Czy takie urządzenie można w ogóle zakwalifikować jako bron/
    cokolwiek innego czym obrót jest ograniczony poprzez prawa o handlu
    bronią?
    2. Czy przed zaproponowaniem kupna technologii np. CIA mam jakiś
    obowiązek poinformowania o tym zamiarze jakies instytucje?
    (prawdopodobnie nie, ale 30lat temu pewnie tak)
    3. Czy jeśli urządzenie nie kwalifikuje się jako bron/podobne to można
    dostać potwierdzenie tego na papierze?

    Aha, uprzedzając pytania: to nie jest nowy, lepszy zapalnik do IED
    który chce sprzedać Arabom :)

    dziekuje za pomoc,
    RD

  • 2. Data: 2008-06-19 06:58:52
    Temat: Re: Sprzedaż technologii 'militarnej'
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 18.06.2008 r...@g...com
    <r...@g...com> napisał/a:
    > 1. Czy takie urządzenie można w ogóle zakwalifikować jako bron/
    > cokolwiek innego czym obrót jest ograniczony poprzez prawa o handlu
    > bronią?

    Przede wszystkim, sprawdz na liscie towarow podwojnego zastosowania.
    Tam jest duzo tego typu urzadzen.

    http://www.mg.gov.pl/GOSPODARKA/DKE/Lista+towarow+i+
    technologii+podwojnego+zastosowania.htm

    Towary zawarte w zalaczniku 4 wymagaja zezwolenia, zarowno przy tranzycie
    wewnatrzunijnym, jak i eksporcie poza UE. Pozostale towary wymagaja zezwolenia
    przy eksporcie poza UE. Oprocz tego jest lista krajow, do ktorych
    nie mozesz eksportowac towarow podwojnego zastosowania.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 3. Data: 2008-06-19 08:13:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał
    w wiadomości news:slrng5k0ve.isr.venglin+usenet@lagoon.freebsd.lu
    blin.pl...

    tylko o ile rozumiem jego intencje to on nie ma zadnego towaru, lub
    inaczejk, nie musi miec towaru, tylko pomysl, plan

  • 4. Data: 2008-06-19 08:15:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > Tak właściwie nie jest to zapalnik a urządzenie, które w pewnych
    > okolicznościach podaje napięcie na wyjściu a tam dopiero można

    a czy czujka ruchowa, albo wylacznik zmierzchowy sa urzadzeniami militarnymi
    specjalnego zastosowania? ;)
    sory, ale z twojego opisu wynika ze opracowales jakies tam urzadzenie
    elektroniczne, ktore w specyficznych warunkach generuje impuls elektryczny,
    jak dla mnie z wojskowoscia nie ma to nic wspolnego, chyba ze twoj opis jest
    niepelny

  • 5. Data: 2008-06-19 08:18:58
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 19.06.2008 szerszen <s...@t...pl> napisał/a:
    > tylko o ile rozumiem jego intencje to on nie ma zadnego towaru, lub
    > inaczejk, nie musi miec towaru, tylko pomysl, plan

    Na liscie towarow podwojnego zastosowania sa tez technologie ;) A wiec
    i mysl techniczna (np. kryptografia).