  • 1. Data: 2008-06-18 19:38:58
    Temat: Zapis w umowie / na aukcji - wylaczajacy odpowiedzialnosc.
    Od: "tobiash" <t...@n...pl>

    Witam,

    Chcialbym rozpoczac dzialalnosc gosp.. Jedna z galezi mialby byc handel
    uzywanymi czesciami do komputerow i inna elektronika z ograniczona
    odpowiedzialnoscia sprzedawcy.
    Chcialbym sprzedawac to w swoim sklepie, jak i na allegro.
    Moje pytanie dotyczy zapisu jaki musialbym umiescic (na jakie ustawy,
    kodeksy, dyrektywy.. itd, itd.. :) sie powolac? Czy jest moze gdzies jakas
    gotowa formulka? Chodzi mi o to, ze chcialbym udzielic na uzywany sprzet
    gwarancji rozruchowej np. 3 dni i po tym okresie nie chcialbym brac
    odpowiedzialnosci, za sprzet - jakiekolwiek gwarancje, rekojmie i tym
    podobne cuda. Innymi slowy sprzet bedzie w atrakcyjnych cenach, ale z
    gwarancja tylko i wylacznie na np. 3 dni. Pozniej chocby nie wiadomo co sie
    z nim stalo - nie chce za niego odpowiedac. Klient kupujac - zgadza sie na
    te warunki.
    Prosze o pomocji jaki zapis moglbym sformulowac.

    Dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-18 19:56:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    nie ma takiej możliwości

  • 3. Data: 2008-06-18 22:26:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.06.2008 tobiash <t...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > z nim stalo - nie chce za niego odpowiedac. Klient kupujac - zgadza sie na

    Jeśli zostanie nabyty przez osobę prywatną w celu prywatnym to możesz co
    majwyżej ograniczyć okres odpowiedzialności do jednego roku. Jeśli
    sprzedasz to firmie to możesz odpowiedzialność wyłączyć całkowicie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2008-06-19 08:20:57
    Od: "tobiash" <t...@n...pl>

    > nie ma takiej możliwości
    Dlaczego? Sprzedajacy chce narzucic pewne warunki przy sprzedazy, na ktore
    zgadza sie kupujacy. Czy naprawde nie ma w polskim prawie mozliwosci
    sprzedazy na ustalonych przez obie strony warunkach? :)

    pzdr

  • 5. Data: 2008-06-19 09:25:37
    Od: <s...@a...pl>

    > Dlaczego? Sprzedajacy chce narzucic pewne warunki przy sprzedazy, na ktore
    > zgadza sie kupujacy. Czy naprawde nie ma w polskim prawie mozliwosci sprzedazy
    > na ustalonych przez obie strony warunkach? :)

    Jest, o ile jest to zgodne z przepisami.

  • 6. Data: 2008-06-19 10:06:34
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    poczytaj:
    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

  • 7. Data: 2008-06-19 10:07:30
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > poczytaj:
    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    > cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    Art. 10.

    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w
    przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku.

  • 8. Data: 2008-06-19 10:38:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gasper napisał(a):

> [...]

    > wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana,
    > strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

    Jeżeli więc strony umówiły, że rzecz może się zepsuć a dodatkowo
    sprzedawca przez pierwsze trzy dni będzie takie zepsute rzeczy wymieniał
    na analogiczne to co?

    j.

  • 9. Data: 2008-06-19 11:42:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jeżeli więc strony umówiły, że rzecz może się zepsuć a dodatkowo
    > sprzedawca przez pierwsze trzy dni będzie takie zepsute rzeczy wymieniał
    > na analogiczne to co?

    jak dla mnie jasno wynika, ze nadrzednym w tym momencie jest umowa, a umowa
    mowi, ze sprzet jest uzywany, ze moze sie popsuc i w wypadku popsucia
    wymienia bez gadania w ciagu 3 dni od otrzymania, ale znajac zycie nie jest
    to takie oczywiste :)

  • 10. Data: 2008-06-19 11:51:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > mowi, ze sprzet jest uzywany, ze moze sie popsuc i w wypadku popsucia
    > wymienia bez gadania w ciagu 3 dni od otrzymania, ale znajac zycie nie jest

    Wymienia przez pierwsze 3 dni od wydania rzeczy a potem juz nie a nie
    ze w ciagu 3 dni ;) O to tu wlasnie, jak mysle, sie rozchodzi ;)

    j.