  • 1. Data: 2008-06-18 19:31:36
    Temat: Jaka jest odpowiedzialnosc kierownika produkcji za nieprawidłowosci w zakladzie
    Od: "jan" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam okazje zostac kierownikiem produkcji w pewnym
    zakładzie spożywczym ale jak to w kazdym zakladzie, wlasciciele kombinuja
    aby produkcja byla jak najtansza oszczedzajac na wszyskim .

    Jaka by byla moja odpowiedzialnosc prawna za ewentualne nieprawidlowsci
    wynikajace z nieprawidłowych nielegalnych nadgodzin pracownikow lub
    wypuszczenia na rynek towaru spozywczego nie zgodnego
    z prawem zywnosciowym . czy to ja odpowiadam czym własciciele w razie wpadki
    ?

    Oczywiscie zakladajac ze na umowie oo prace nie bede mial zadnych dziwnych
    klauzul,
    bo w przeciwnym wypadku nie podpiszetego

  • 2. Data: 2008-06-19 04:28:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jan napisał(a):

    [...]

    > Oczywiscie zakladajac ze na umowie oo prace nie bede mial zadnych
    > dziwnych klauzul, bo w przeciwnym wypadku nie podpiszetego

    O-o, od razu powiedz, czego mamy nie jeść.

    j.

  • 3. Data: 2008-06-19 07:30:11
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > O-o, od razu powiedz, czego mamy nie jeść.

    Możesz przestać jeść zasadniczą większość mięs, artykułów przetworzonych
    (pakowane w puszki, folie itp. w sklepach) i gotowych (w lokalach).
    Zapewniam Cię, że ograniczanie kosztów ma miejsce wszędzie, gdzie się da.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-06-19 10:04:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "jan" <k...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > wypuszczenia na rynek towaru spozywczego nie zgodnego
    > z prawem zywnosciowym . czy to ja odpowiadam czym własciciele w razie

    IMO w zależności od twojej wiedzy i udziału-np. podżeganie. Jeśli to Ty
    będziesz im wydawał takie polecenia, aby lamali prawo to odpowiedzialność
    poniesiesz. Nie będzie miało znaczenia dlaczego, czy prezes Ci tak kazał
    itd.

    Np.
    "Art. 111. § 1. Kto nie dopełnia obowiązku zapewnienia należytego stanu
    sanitarnego, zwłaszcza w zakresie utrzymania czystości oraz używania przez
    pracowników wymaganego ubioru:
    1) w zakładzie produkującym lub wprowadzającym do obrotu środki
    spożywcze, używki, substancje dodatkowe dozwolone,
    2) w miejscu uzyskiwania mleka,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie przestrzega warunków
    sanitarnych w produkcji lub w obrocie środkami spożywczymi, używkami lub
    substancjami dodatkowymi dozwolonymi."

    Poczytaj też kodeks pracy art.281-283.

  • 5. Data: 2008-06-19 10:05:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Np.
    > "Art. 111. § 1.
    Pochodzi to z kodeksu wykroczeń

  • 6. Data: 2008-06-19 20:48:52
    Od: "jan" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g3db17$hqg$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Pochodzi to z kodeksu wykroczeń

    pracuje w branzy zywnosciowo przetworczej 25 lat
    kilka zakladow przeszedlem kilkanascie znam dobrze i powiem tylko tyle
    to co jemy jecie to rak w proszku wiec to nie genetyka powoduje raka
    tylko to co jemy

    Jezeli pewien czołowy polski profesor w latach 70 prowadzil badania nad
    pewna substancja slodzaca i wychodzilo mu ze 80 procent szczurow umiera
    na raka watroby i specyfik owy byl zakazany
    a tu nagle w latach 90 zostal dopuszczony i jest w kazdym batonie
    to co nagle nie jest szkodliwy ?
    takich przypadkow znam kilkanascie w meisie pieczywie cukiernictwie

    Generalnie nie radze jesc dan gotowy i wysoko przrtworzonych rozdrobnionych
    itd

  • 7. Data: 2008-06-21 13:14:58
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    jan pisze:
> [...]
    > wypuszczenia na rynek towaru spozywczego nie zgodnego
    > z prawem zywnosciowym . czy to ja odpowiadam czym własciciele w razie wpadki

    W powyzszych dwoch przypadkach generlanie pracodawca, ale na pewno
    fajnie miec jakis "dupochoron" ze w jakims bardzo zlym procederze nie
    uczstniczyles albo probowales mu jakos przeciwdzialac.
    A odnoszac sie do tego, ze na produkcji oszczedza sie na wszystkim, to
    np. w razie nieprawidlowosci przy sprawach zwiazanych z BHP mozesz sie
    spdziewac np. od PIP-u kar pienieznych.

    --
    pozdr
    luck

  • 8. Data: 2008-06-21 15:45:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Cze, 22:48, "jan" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > to co nagle nie jest szkodliwy ?
    > takich przypadkow znam kilkanascie w meisie pieczywie cukiernictwie

    A co to za skladnik?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2008-06-21 15:50:56