  • 11. Data: 2008-06-19 12:08:25
    Temat: Re: Wałęsa v. TVP : opłaty sądowe od sprawy o 20 milionów
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > A z czego to wynika? Nie przypadkiem 5% od żądanej sumy?

    art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.

    kuba

  • 12. Data: 2008-06-19 12:11:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 19 Jun 2008 12:08:25 +0000, kuba napisał(a):

    > art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.

    Ale to tylko w przypadku, gdy roszczenie nie obejmuje zadośćuczynienia
    pieniężnego. Jeśli mowa jest o pieniądzach, sąd pobiera opłatę stosunkową.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 13. Data: 2008-06-19 12:12:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:
    [..]
    > To ile spraw o *milionowe* odszkodowania ma TVP po sądach?
    > [ że o Agorze nie wspomnę ]
    > Przy 600 PLN kosztów sądowych ja bym się spodziewał parudziesięciu :-)

    Ta kwota to przecież wygłup.
    Żaden sąd takiej nie zasądzi nawet gdyby była zasadna na 102 fajerki.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2008-06-19 12:40:14
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Arek <a...@e...net> pisze:

    > Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:
    > [..]
    >
    > Ta kwota to przecież wygłup.
    > Żaden sąd takiej nie zasądzi nawet gdyby była zasadna na 102 fajerki.

    Jak myślisz dlaczego się pytam *o koszty sądowe* złożenia pozwu
    na taką kwotę jaką *sam Wałęsa* "straszył"?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Z jednego systemu nie wydobędziemy się długo: ze słonecznego.

  • 15. Data: 2008-06-19 13:45:40
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Jacy idioci?
    > Cwaniaki a nie idioci.
    >
    > Przecież wiadomo, że ludzie są tylko dojnymi krowami.

    z drugiej strony co gdyby nie to to co chwila byly by wnioski o aburdalnie
    wysokie odszkodowania. (w jego przypadku akurat wysokosc jest
    usprawiedliwiona)

    P.

  • 16. Data: 2008-06-19 13:45:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Ale to tylko w przypadku, gdy roszczenie nie obejmuje zadośćuczynienia
    > pieniężnego. Jeśli mowa jest o pieniądzach, sąd pobiera opłatę stosunkową.

    porazajacy jest jak dla mnie totalny brak logiki w takich przepisach

  • 17. Data: 2008-06-19 17:13:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Troll napisał:
    > z drugiej strony co gdyby nie to to co chwila byly by wnioski o
    > aburdalnie wysokie odszkodowania. (w jego przypadku akurat wysokosc jest
    > usprawiedliwiona)

    Nie masz racji.
    Absurdalnie wysokie odszkodowanie można złożyć.
    Wystarczy mieć około 100 tys. zł.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 18. Data: 2008-06-19 17:38:11
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Ale to tylko w przypadku, gdy roszczenie nie obejmuje zadośćuczynienia
    > pieniężnego. Jeśli mowa jest o pieniądzach, sąd pobiera opłatę stosunkową.

    Oczywiście ci wierzę, nie mam doświadczenia z tą ustawą, ale czy mógłbyś mnie
    oświecić z czego wynika taka interpretacja? Roszczenie o zadośćuczynienie
    pieniężne wynikające z naruszenia dóbr osobistych jest prawem majątkowym?

    pozdrawiam
    kuba

  • 19. Data: 2008-06-19 18:35:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik szerszen napisał:
    > porazajacy jest jak dla mnie totalny brak logiki w takich przepisach

    Płacisz tylko 600 zł , chyba że wnioskujesz o zabezpieczenie to za każde
    płacisz 100 zł.

    pozdrawiam
    Arek

  • 20. Data: 2008-06-19 19:33:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 19 Jun 2008 17:38:11 +0000, kuba napisał(a):

> [...]
    > mnie oświecić z czego wynika taka interpretacja? Roszczenie o
    > zadośćuczynienie pieniężne wynikające z naruszenia dóbr osobistych jest

    Tak, pojęcie 'majątkowy' odnosi się nie tyle do podstawy sporu ile do
    istoty żądania. Czyli: żądasz przeprosin bądź zobowiązania do
    zaprzestania czynienia -- masz roszczenie niemajątkowe. Poprosisz o
    pieniążki -- roszczenie majątkowe.