  • 1. Data: 2008-06-18 11:47:07
    Temat: Prawa autorskie - pytanie
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    Witam

    Mam pytanie.
    Zaczne od tego ze pismo jakie otrzymalem od pewnej Spolki jest pismem
    wyslanym z racji tego ze jestem z nimi na 'wojennej sciezce' - pisal nie
    bede wiele - powiem tylko ze ostatnio wygralem z nimi sprawe o odszkodowanie
    i robia to na zasadzie 'zlosliwosci'.

    Prosze wiec aby ktos z Was pomogl mi w tej sprawie. Pismo wyglada tak:

    www.garbomania.com.pl/123.jpg

    Mam na stronie firmowej katalogi, opracowane na podstawie ich materialow
    oraz znaki ich firmy ale na stronie jest klauzula o tresci:

    "Nazwy, znaki towarowe, znaki firmowe zamieszczone w katalogu są znakami
    towarowymi, zastrzeżonymi znakami
    towarowymi i/lub nazwami zastrzeżonymi odpowiednich firm i zostały użyte
    jedynie w celach informacyjnych.
    Katalog opracowano na podstawie ogólnodostępnych materiałów i katalogów
    firm."

    Jak mam traktowac ich pismo? Jak przejaw glupoty i braku wiedzy polaczony ze
    zlosliwoscia czy faktyczne sie tym martwic?
    Nie chce sie z nimi szarpac po sadach bo gra nie jest warta swieczki. Chodzi
    tylko o fakt czy prawo jest po mojej stronie czy jednak po ich.

    Z mojej wiedzy i faktu wspolpracy z duzo wiekszymi firmami sadze ze mam
    prawo uzywac ich znaku, ale podpierac go klauzula o prawach. Ale chce byc
    tego na 100% pewny :)
    Rozwala mnie stwierdzenie o tym ze nie moge nazywac nazw towarow. Jak dla
    mnie po prostu zenujace bo co? Mam napisac ze sprzedaje produkt X z firmy G
    (doslownie bo ani nazwy firmy ani towaru uzyc mi nie wolno - jak dla mnie
    jest to jakas paranoja bo przeciez wszyscy w tym kraju uzywaja jakis nazw :)

    Nie ukrywam tez ze chce udowodnic 'radcy prawnemu' (specjalnie w
    cudzyslowie) tej spolki jak malo wie i jakim jest niedoukiem :)

    Pozdrawiam
    kendy

  • 2. Data: 2008-06-18 12:02:30
    Temat: Re: Prawa autorskie - pytanie
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    aha...tak na szybko znalazlem w Ustawie artykul 25.1
    (materialy i informacje mam ze strony producenta i wszedzie jest napisane ze
    to ich wlasnosc)

    k.

  • 3. Data: 2008-06-18 12:36:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    link nie działa

  • 4. Data: 2008-06-18 12:48:41
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > link nie działa

    garbomania.com :)

  • 5. Data: 2008-06-18 12:51:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 13:47:07 +0200, kendy napisał(a):

    > Z mojej wiedzy i faktu wspolpracy z duzo wiekszymi firmami sadze ze mam
    > prawo uzywac ich znaku, ale podpierac go klauzula o prawach. Ale chce
    > byc tego na 100% pewny

    Nie wiem jak wygląda Twój katalog ani jak wygląda ich pismo (link nie
    działa), ale przepatrz sobie art. 154 pkt 3 oraz 154 ust. 1 prawa
    własności przemysłowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 6. Data: 2008-06-18 12:57:54
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kendy" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > aha...tak na szybko znalazlem w Ustawie artykul 25.1
    > (materialy i informacje mam ze strony producenta i wszedzie jest napisane
    > ze to ich wlasnosc)

    A czy Twoja firma to prasa, radio lub telewizja?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-06-18 13:35:18
    Od: prefi <p...@g...pl>

    kendy pisze:
> [...]
    >
    > Nie ukrywam tez ze chce udowodnic 'radcy prawnemu' (specjalnie w
    > cudzyslowie) tej spolki jak malo wie i jakim jest niedoukiem :)

    wiesz, nikt nie jest wrozka - trudno ocenic cokolwiek, jesli
    nie znana jest zawartosc "strony firmowej"... Twoj opis co
    tam niby jest nie jest wystarczajacy.

    w pismie tego 'radcy prawnego' rozbawily mnie do lez "zasady
    korzystania z serwisu internetowego Spolki" - zapytaj o
    miejsce publikacji, a takze o wskazanie, na jakiej podstawie
    owe "zasady" maja byc powszechnie obowiazujacym zrodlem
    prawa...

  • 8. Data: 2008-06-18 14:03:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 15:35:18 +0200, prefi napisał(a):

> [...]
    > z serwisu internetowego Spolki" - zapytaj o miejsce publikacji, a takze
    > o wskazanie, na jakiej podstawie owe "zasady" maja byc powszechnie

    Nie muszą być powszechnie obowiązującym źródłem prawa, akurat regulamin
    usług świadczonych elektronicznie jest dość precyzyjnie ustawiony w
    stosownej ustawie.

  • 9. Data: 2008-06-18 14:12:11
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    www.garbomania.com/123.jpg - link do ich pisma
    a chodzi o ten katalog:
    http://www.plastkar.com.pl/catalog/pliki/zamienniki.
    pdf i umieszczone w nim
    znaki oraz nazwy firmy G A M B I T

  • 10. Data: 2008-06-18 14:21:45
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    > A czy Twoja firma to prasa, radio lub telewizja?
    > Pozdrawiam

    wiec jak rozumiec 'internet'? ;/