  • Data: 2007-12-05 23:52:52
    Temat: Uznanie testamentu, a zachowek.
    Od: "friko" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taki problem. Moja mama, wdowa, zapisała mi w testamencie notarialnym
    cały swój majątek. Mam dwoje rodzeństwa, ale moja sytuacja materialna jest
    zdecydowanie najgorsza. Mój brat podpisał u notariusza, w obecności mojej
    mamy &#8222;zrzeczenie się dziedziczenia&#8221;, bez żadnych warunków. Rozumiem, że
    nie
    dziedziczy ani on , ani jego dzieci. Jeżeli po śmierci mamy, moja siostra
    zaakceptuje dziedziczenie przeze mnie całego majątku, czyli zgodzi się przed
    sądem lub notariuszem z postanowieniami testamentu, to jakie prawa do tego
    majątku mają jej pełnoletnie dzieci?
    O ile wiem, w przypadku dziedziczenia ustawowego bez testamentu, w przypadku
    odrzucenia należnej części przez moją siostrę przechodziłaby ona na jej
    dzieci. Czy w przypadku zgody mojej siostry na dziedziczenie przeze mnie
    całego majątku zgodnie z testamentem, bez żądania zachowku, jej pełnoletnie
    dzieci mają jeszcze jakieś prawo do tego majątku? Czy mogą żądać zachowku?