  • Data: 2003-08-08 11:10:16
    Temat: Uszkodzenie komputera od pioruna - kto za to odpowiada ??
    Od: "Sz." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich grupowiczow.
    Swego czasu zapytalem o zdanie na pl.comp.networking,
    ale chcialbym jeszcze zasiegnac opinii od strony prawnej co o tym sadzicie.

    Otoz, istnieje pewna siec osiedlowa - amatorska,
    _bez_zadnej_dzialalnosci_gospod.
    ani stowarzyszenia (kilku sasiadow sie dogadalo, zainstalowali, podlaczyli
    jeszcze kilka zainteresowanych osob itp).

    Zarzadza i obsluguje ja jedna osoba. Niedawno walnal piorun w blok w ktorym
    jest zainstalowana wpomniana siec, popalilo sie wiekszosc hubow, kilka kart
    sieciowych w kompach.
    Problem w tym ze jednej kobicie spalil sie caly komp
    -podobno - wszystko : sieciowka, plyta i inne karty rozszezen na plycie.
    Kobieta juz odkupila sobie komputer.
    Wziela - jak twierdzi - na to kredyt 2 tys. zl. (proponowalismy jej sprzet
    zastepczy).
    ale teraz domaga sie zwrotu kosztow gdyz uwaza ze to z winy admina i sieci
    doszlo
    do uszkodzenia jej poprzedniego kompa - twierdzi ze nie wiedziala ze
    przylaczenie do sieci
    moze spowodac awarie komputera jezeli w siec(blok) udezy piorun.
    W regulaminie sieci (ktory dostala w momencie instalacji sieci) jest
    napisane ze: cyt."[..]obsluga sieci nie ponosi odpowiedzialnosci za
    uszkodzenia powstale wskutek
    wyladowan atmosferycznych, [..] itp" ).
    Nie wiem tylko jak taki dokument i wogole cala sytuacja wyglada w swietle
    prawa,
    gdyz kobieta oskarza admina o nieuczciwosc i straszy sadem
    (podobno ma jakichs znajomych adwokatow).
    Co sadzicie o tej sprawie ? Co powinien zrobic admin?
    I czy nalezy sie obawiac ew. sprawy w sadzie ?

    Pzdr.
    Sz.

    PS.Zwrot pieniazkow kobiecie raczej nie wchodzi w gre, gdyz admin nie jest
    zbyt zamozny i poprostu
    go nie stac (wydatek rzedu 2tys zl to wiecej niz jego 2 miesieczny
    przychod),
    owa kobieta zas jest w dobrej sytuacji materialnej (sam fakt ze stac ja na
    komputer w ktorym plyta
    glowna kosztuje tysiac zlotych a uzywa go glownie jako maszyne do pisania
    roznego rodzaju prac).