  • Data: 2003-08-12 10:05:45
    Temat: Re: Uszkodzenie komputera od pioruna - kto za to odpowiada ??
    Od: "" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > Problem w tym ze jednej kobicie spalil sie caly komp
    > -podobno - wszystko : sieciowka, plyta i inne karty rozszezen na plycie.
    > Kobieta juz odkupila sobie komputer.
    > Wziela - jak twierdzi - na to kredyt 2 tys. zl.  (proponowalismy jej sprzet
    > zastepczy).
    > ale teraz domaga sie zwrotu kosztow gdyz uwaza ze to z winy admina i sieci
    > doszlo
    > do uszkodzenia jej poprzedniego kompa - twierdzi ze nie wiedziala ze
    > przylaczenie do sieci
    > moze spowodac awarie komputera jezeli w siec(blok) udezy piorun.

    nawet jesli, to kupno nowego komputera nie jest uzasadnione, jesli ten spalony
    to byl jakis totalny syf...np. stary wyceniony zostalby na 600 pln - nowy,
    znacznie szybszy itd itd kosztuje ok 2000 pln. nie wydaje mi sie, zeby sad
    uznal zasadnosc takiego dzialania, tym bardziej, ze proponowaliscie kobiecie w
    zamian za spalony - komputer "zastepczy"

    co do wyladowan atmosferycznych, nie jestem pewien, ale w instrukcjach od plyty
    glownej i kart rozszerzen moze byc cos o tym

    > W regulaminie sieci (ktory dostala w momencie instalacji sieci) jest
    > napisane ze:  cyt."[..]obsluga sieci nie ponosi odpowiedzialnosci za
    > uszkodzenia powstale wskutek
    > wyladowan atmosferycznych, [..]  itp"  ).
    > Nie wiem tylko jak taki dokument i wogole cala sytuacja wyglada w swietle
    > prawa,
    > gdyz kobieta oskarza admina o nieuczciwosc i straszy sadem
    > (podobno ma jakichs znajomych adwokatow).

    przeczytalem caly watek...szkoda, ze admin nie wymagal podpisania lub
    zapoznania sie z regulaminem przed przylaczeniem nowych uzytkownikow

    z drugiej strony jednak, zastanawiam sie nad podobna sytuacja...co jesli piorun
    strzeli w antene zbiorcza i wszystkim mieszkancom spala sie telewizory? kto za
    to odpowiada?

    pozdrawiam
    d.