  • Data: 2003-08-09 11:27:57
    Temat: Re: Uszkodzenie komputera od pioruna - kto za to odpowiada ??
    Od: "Anka" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zarzadza i obsluguje ja jedna osoba. Niedawno walnal piorun w blok w ktorym
    > jest zainstalowana wpomniana siec, popalilo sie wiekszosc hubow, kilka kart
    > sieciowych w kompach.
    > Problem w tym ze jednej kobicie spalil sie caly komp
    > -podobno - wszystko : sieciowka, plyta i inne karty rozszezen na plycie.
    > Kobieta juz odkupila sobie komputer.
    > Wziela - jak twierdzi - na to kredyt 2 tys. zl.  (proponowalismy jej sprzet
    > zastepczy).
    > ale teraz domaga sie zwrotu kosztow gdyz uwaza ze to z winy admina i sieci
    > doszlo
> [...]

    niczego:)

    Żaden serwis, sklep, czy inna instytucja nie ponosi odpowiedzialności i nic
    nie robi jeśli w gre wchodzi piorun. baba mogła się ubezpieczyc, sprzęt
    domowy od wpływu zdarzeń atmosferycznych, wystarczy wykupic odpowiednie
    ubezpieczenie.
    A poza tym jak udowodni, że to własnie impuls elektryczny przyszedł przez
    łacze internetowe a nie przez gniazko elektryczne w sieci?
    Wtedy musiałby oskarzyć zakład energetyczny, a ci po prostu ja wyśmieja :P
    U mnie na osiedlu pare kart sieciowych poszło (tylko kart!) jesli piorun
    trafił w przyłącze sieciowe. Jak trafił w sieć elektryczna to zdażyło sie że
    spaliły się komputery.
    Jesli dogadasz się z innymi odbiorcami sieciowymi, nic ci nie grozi.
    Wystarczy, że powiecie ze sie dogadaliście kupiliście szybkie łącze i
    solidarnie dzielicie sie kosztami. Wtedy nie mają punktu zaczepienia.
    Gorzej jesli ktos się wyłamie i... powie, że czerpałeś ztego zyski :)

    Wtedy gleba :)

    Anka