  • Data: 2003-08-08 13:55:26
    Temat: Re: Uszkodzenie komputera od pioruna - kto za to odpowiada ??
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-08-08 13:10, Sz. napisał(a):

    >Otoz, istnieje pewna siec osiedlowa - amatorska,
    >_bez_zadnej_dzialalnosci_gospod.
    >ani stowarzyszenia (kilku sasiadow sie dogadalo, zainstalowali, podlaczyli
    >jeszcze kilka zainteresowanych osob itp).

    Ale jest jakaś umowa?

    >Zarzadza i obsluguje ja jedna osoba. Niedawno walnal piorun w blok w ktorym
    >jest zainstalowana wpomniana siec, popalilo sie wiekszosc hubow, kilka kart
    >sieciowych w kompach.
    >Problem w tym ze jednej kobicie spalil sie caly komp
    >-podobno - wszystko : sieciowka, plyta i inne karty rozszezen na plycie.
    >Kobieta juz odkupila sobie komputer.

    Czy ktoś widział ten stary, czy ona tylko tak mówi?

    >Wziela - jak twierdzi - na to kredyt 2 tys. zl. (proponowalismy jej sprzet
    >zastepczy).
    >ale teraz domaga sie zwrotu kosztow gdyz uwaza ze to z winy admina i sieci

    Zgadza się, to jego wina, mógł zabezpieczyć.

    >doszlo
    >do uszkodzenia jej poprzedniego kompa - twierdzi ze nie wiedziala ze
    >przylaczenie do sieci
    >moze spowodac awarie komputera jezeli w siec(blok) udezy piorun.
    >W regulaminie sieci (ktory dostala w momencie instalacji sieci) jest
    >napisane ze: cyt."[..]obsluga sieci nie ponosi odpowiedzialnosci za
    >uszkodzenia powstale wskutek
    >wyladowan atmosferycznych, [..] itp" ).

    Czyli to nie jego wina, a jej.

    >Nie wiem tylko jak taki dokument i wogole cala sytuacja wyglada w swietle
    >prawa,
    >gdyz kobieta oskarza admina o nieuczciwosc i straszy sadem
    >(podobno ma jakichs znajomych adwokatow).

    Niech straszy. Jeśli podpisała, że adminitrator nie ponosi
    odpowiedzialności - to nie ponosi.

    >Co sadzicie o tej sprawie ? Co powinien zrobic admin?
    >I czy nalezy sie obawiac ew. sprawy w sadzie ?

    Obawiać się należy, ale nie sądzę, żeby wygrała.

    >PS.Zwrot pieniazkow kobiecie raczej nie wchodzi w gre, gdyz admin nie jest
    >zbyt zamozny i poprostu
    >go nie stac (wydatek rzedu 2tys zl to wiecej niz jego 2 miesieczny
    >przychod),
    >owa kobieta zas jest w dobrej sytuacji materialnej (sam fakt ze stac ja na
    >komputer w ktorym plyta
    >glowna kosztuje tysiac zlotych a uzywa go glownie jako maszyne do pisania
    >roznego rodzaju prac).

    To nie ma nic do rzeczy, ale ona jednak wzięła kredyt na nowy komputer.
    w.

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918