    From: "Mirek Bąk" <t...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urlop - pół etatu i 1 miesiąc
    Date: Sat, 13 Dec 2008 00:20:37 +0100

    Witam,

    mam pytanie o sposob wyliczenia naleznego mi urlopu wypoczynkowego - w
    sytuacji zatrudnienia na pol etatu, gdy normalnie przysluguje mi 26 dni.

    Gdybym byl zatrudniony przez caly kalendarzowy rok, to wowczas
    przyslugiwaloby mi 13 dni po 8h lub jak kto woli 26 dni po 4h (pracuje 5x4h
    w tygodniu).

    Problem polega na tym, ze jestem zatrudniony od 1 grudnia i nie wiem jak
    policzyc nalezny urlop za 2008 rok. Sa dwie opcje:

    1) 1 mc to 1/12 roku, pol etatu daje 1,08333... dnia, po zaorkagleniu 2 dni
    po 8h, czyli w moim przypadku 4 dni po 4h
    2) 1 mc to 1/12 roku, co daje 26/12=2,1666.. dnia po 4h, w zaokragleniu 3
    dni po 4h.

    Ktora opcja jest prawidlowa? Jak na moj gust druga, bo najpierw liczy ile
    dni a pozniej zaokragla, ale kadrowa twierdzi, ze pierwsza opcja - ta jakby
    korzystniejsza dla mnie. Klocic sie z nia nie bede, ale chcialbym wiedziec
    :-).

    Dodam, ze to moje drugie miejsce pracy, w podstawowym jestem zatrudniony
    normalnie na caly etat.

    Pozdrawiam
    Mirus