  • Data: 2008-12-15 20:37:08
    Temat: Re: Urlop - pół etatu i 1 miesiąc
    Od: "Mirek Bąk" <t...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 155[3] zdecydowanie dotyczy *wyłącznie* *konkretnych* przypadków.
    > Przyznaję, że już nie pamiętam jakiego przypadku dotyczy wątek - łapie
    > się na 155[1] albo [2]? :)
    > Jak się łapie to wycofuję się rakiem i spadam.

    Racja, 155[3] dotyczy tylko urlopów proporcjonalnych w roku, którym ustaje
    stusunek pracy lub po urlopie bezpłatnym. Ja sie pod to nie lapie. W moim
    przypadku zostaje zatem art 154

    > § 3. Wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony
    > na podstawie § 1 i 2, nie może przekroczyć wymiaru
    > określonego w § 1.
    > ---
    > *Po zaokrągleniu* należy wymiar *ograniczyć* do limitu wynikłego
    > z proporcjonalnego przydzielenia 20 lub 26 dni.
    > Teraz dobrze?
    > Bo niewykluczone że źle rozumiem, kadrowcem nie jestem i wyroków
    > SN na okazję tego przepisu nie łowiłem.

    No tak, ale tutaj mamy taką specyficzną sytuacją, że od kilku lat pracuję na
    cały etat i mam normalny urlop 26 dni, a dopiero teraz zacząłem dodatkowo
    pracować na te nieszczesne pół etatu - jednocześnie z całym etatem tym
    "podstawowym". Przepis ten raczej dotyczy sytuacji, gdy ktoś kończy pracę w
    jednym miejscu i zaczyna w drugim - wówczas suma urlopów w tych dwóch
    miejscach nie może przekroczyć 26 lub 20 dni. U mnie, gdyby zastosować ten
    przepis, to wyszłoby, że mam prawo do 26 dni w jednym mejscu pracy - tam
    gdzie mam cały etat, nastomiast w drugim miejscu pracy gdzie mam pół etatu -
    to nic by mi nie przysługiwało.

    > Nie znam.
    > Rozpatrzmy przypadek pracownika zatrudnionego w trybie "1/n dniówek 8h"
    > w wymiarze etatu 1/365 ... ;)

    Specyficzny przypadek mówiący o tym, że nasze prawo jest nic nie warte ;)
    No coż, dziękuję za podpowiedzi, tak jak napisałem wcześniej - kłócić się z
    kadrową nie będę, dadzą mi 4 dni urlopu to wezmę ;)

    Pozdrawiam
    Mirus