eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał › Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
    From: addos <addos2@interia_tegoniema_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już
    podpisał
    Date: Thu, 08 Nov 2007 14:25:55 +0100

    Witam

    Temat dotyczy zamieszczenia reklamy w książce telefonicznej.

    Czy można mi wmawiać, że zawarłem umowę wysyłając maila (nie posiadając
    podpisu cyfrowego)?
    W mailu podobno wyraziłem zgodę na zawarcie umowy. Nie mam tego maila ...
    musiałem go chyba usunąć ... ehhhh :(
    Ja zrozumiałem, że wyrażam zgodę na zawarcie umowy i taką właśnie podpiszę
    gdy przyjdzie pocztą zwykłą.

    Dla mnie różni się "zawarcie umowy" od "wyrażenia zgody na zawarcie umowy".
    Pierwsze oznacza sfinalizowanie drugiego.

    Umowa przyszła do mnie w kopercie ale już podpisana przez kogoś moim
    imieniem i nazwiskiem.

    Jest tam dopisek: "Zaakceptowane przez (oświadczam, że jestem
    upoważniony(a) do podejmowania zobowiązań w imieniu i na rzecz
    zamawiającego)"

    ---tutaj moje imię i nazwisko napisane ręcznie---

    Prowadzę 1-osobową działalność gospodarczą (nie ma pracowników, którzy
    mogli by podpisać się w moim imieniu).
    Trochę czasu minęło: ok, 6 m-cy. Zobaczyłem, że nie ma mojego podpisu i
    zdenerwowało mnie to ale odpuściłem sobie.
    Pomyślałem, że skoro nie ma tam mojego podpisu to nie jestem za nic
    odpowiedzialny.

    Ale teraz dostałem pierwsze wezwanie do zapłaty, reklama została
    umieszczona i coś czuję, że zaczną się schody.
    Podczas rozmowy telefonicznej otrzymuję informacje, że ich prawnik
    twierdzi, że mój mail oznacza zawarcie umowy.
    Czy to prawda?

    Czy bez podpisu cyfrowego i własnoręcznego można zawrzeć umowę?
    Czy mogę kogoś elektronicznie upoważnić do zawarcia umowy w moim imieniu?
    Czy takie zagrywki sa zgodne z prawem?
    A może zaskarżyć takie postepowanie?

    Jak to widzicie?

    Pozdrawiam