  • Data: 2005-03-29 22:30:20
    Temat: To Serve and Protect - policja nasza
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Bylem na Wielkanoc na weselu u rodziny na drugim koncu Polski.

    Wesele jak to wesele, troche sie toastow wznioslo z nowo poznanymi
    kuzynami ;) Milo bylo i wesolo gdzies do trzeciej nad ranem, kiedy to
    spokojnym snem zasnalem w swoim pokoju.

    Nastepnego dnia rzeski i silny, gotow bylem ruszac do tesciow dalsze
    200km trasy.
    No ale jako czlowiek ostrozny, postanowilem sprawdzic czy czasem w mojej
    krwi nie znajduja sie slady wczorajszego przyjecia.

    Udalem sie wiec na najblizszy posterunek policji, w miejscowosci
    Myszkow. Opowiedzialem o moich promilowych rozterkach panu policjantowi
    dyzurnemu, ktory wysluchal i wytlumaczyl ze nie moze mi w zaden sposob
    pomoc.
    Bo on sobie "ot tak" badania zrobic mi nie moze, on musi miec podstawe
    zatrzymania, spisac protokol, rozliczyc sie z ustnika, papieru w
    drukarce alkomatu, i wogole wypelnic sterte papierow i nei ma mozliwosci
    zeby tak sobie przyjsc i sie zbadac.
    Co z tego ze kiedys widzialem w telewizji policjanta (rzecznika jakiegos
    ich, bo czesto go w tv widac) ktory mowil, ze w razie watpliwosci mozna
    sie na komisariat zglosic.

    No wiec jak to w motto policjanci z Ameryki maja "chronic i sluzyc", to
    mi pan policjant "posluzyl" i tym bardziej "ochronil".

    Jak to ktos na pl.soc prawo niedawno napisal:
    Amerykańska policja: "to serve and protect"
    Polska: "to punish and kill".

    Koniec koncow dyzurny na posterunku w pobliskim Siewierzu, nie widzial
    podobnych problemow i rozwial moje watpliwosci wynikiem 0,00 promila.
    Ustnik dostalem na pamiatke i wydruk, a pan policjant zadnych dokumentow
    nie wypelnial.