  • Data: 2003-01-09 21:28:20
    Temat: Studniówkowe bydło
    Od: "LewY" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczow!

    Zaczne od zaznaczenia, ze problem przedstawiony ponizej
    jest dosc pilny (termin: 11/01/2003).

    Wyobrazmy sobie studniowke. >Jacys< blizej nieokresleni
    rodzice na kolejnym zebraniu przedstudniowkowym decyduja
    ze kazdy uczen, ktory bedzie chcial wejsc na studniowke
    bedzie mial przybita pieczatke w okolicy ramienia (lub
    nawet na ramieniu :P)...

    Nie mam za bardzo pomyslu ku czemu ma to sluzyc - domyslam
    sie jedynie, ze jak ktos wyjdzie sobie na zewnatrz i bedzie
    chcial wejsc to musi byc zidentyfikowany. Rodzice wpadli
    na pomysl, ze bedzie identyfikowany wlasnie po tej pieczatce.
    Moje pytanie retoryczne brzmi: po co? przeciez kazdy dostal
    imienne zaproszenie, co juz w polaczeniu np. z dowodem
    osobistym stanowi wystarczajacy dowod "ze ja to ja".

    Pytanie nieretoryczne:
    Czy w ogole mozna wydac takie zarzadzenie i czy to nie
    kloci sie z polskim prawem? Jak to sie ma do
    art. 41 pkt 1 Konstytucji RP:
    "Każdemu zapewnia się nietykalność osobistą i wolność osobistą.
    Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na
    zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    Czy moge postraszyc rodzica/agencje ochrony zabezpieczajaca
    studniowke policja? prokuratorem? a moze przygotowac sobie
    juz dokument "zawiadomienie o zamiarze popelnienia przestepstwa"
    z pustym miejscem do wpisania?

    Bylbym bardzo wdzieczny za szybka odpowiedz.

    pzdr,
    LewY