eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpadek po ojcu i na co się powołac u radcy który głupoty gada? › Spadek po ojcu i na co się powołac u radcy który głupoty gada?
  • Data: 2007-01-19 21:37:50
    Temat: Spadek po ojcu i na co się powołac u radcy który głupoty gada?
    Od: "Arturek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam i się pytam
    Sprawa teoretycznie prosta.
    Mąż umiera, zostawia wdowę i trójkę dzieci. Wdowa po kilku latach przypomina
    sobie że musi załatwic sprawy spadkowe, udaje się do radcy prawnego, który jej
    pisze pismo do sądu o przyznanie spadku. I Mówi jej ze jej należy się tylko 1/4
    z całego majątku!!!!!!!!!!!! Byli po równo właścicielami gospodarstwa, a teraz
    radca mówi ze z 12 ha (tyle ma gospodarka) należy się jej 3 ha i po 3 ha na
    każde dziecko. Ludzie już ja słyszałem ze w takim wypadku wdowa ma swoje 50%
    gospodarstwa a 50% po ojcu dzieli się po równo na matke i dzieci. Teraz proszę o
    wskazanie podstawy aby radcy prawnemu wskazać punkt w przepisach.