  • Data: 2009-01-13 14:18:41
    Temat: Samowolny chrzest
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !

    W wiadomościach radiowych usłyszałem przed chwilą o dziecku porzuconym
    przez matkę w kościele. Zostawiła dziecko w konfesjonale i uciekła nim
    ksiądz zdążył ją dogonić. Ksiądz zaopiekował się doraźnie dzieckiem oraz
    przy okazji je ochrzcił (pewnie by w razie czego nie zeszło z tego
    świata z brzemieniem grzechu pierworodnego)...

    No i pojawia się pytanie: czy poddanie dziecka obrządkowi religijnemu
    bez zgody rodziców jest prawnie dozwolone ? Co w sytuacji gdyby później
    okazało się że matka działała w warunkach ograniczonej poczytalności
    (np. pod wpływem silnego stresu) i podrzucenie dziecka było tylko
    chwilowym działaniem. Następnie matka wraca po dziecko i dowiaduje się,
    że zostało ochrzczone w obrządku rzymskokatolickim a ona sama wyznaje
    wiarę, w której chrzest jest obrazą religiją itd. ? Wydaje mi się że
    ewentualne domniemanie księdza jakoby matka była katoliczką, skoro
    podrzuciła dziecko do kościoła (a nie np. do meczetu), nie jest
    usprawiedliwieniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio