  • Data: 2009-01-13 16:34:22
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 13 styczeń 2009 16:53
    (autor Sebcio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkide7$rnm$1@pippin.nask.net.pl>):

    > Tu nie chodzi o dotknięcie, bo jest to czynność powszechna - dotykamy
    > się w życiu codziennym, jest to bodzieć naturalny i wspólny dla
    > wszystkich. Chodzi o coś całkiem innego - o wykonanie obrządku
    > religijnego wobec dziecka.

    Ale jak definiujesz obrządek religijny? A jak ja się teraz pomodlę za Twoją
    zbłąkaną duszę, to będzie to obrządek czy nie?

    > Zrozum że chrzest nie jest tylko polaniem główki dziecka i zmówieniem
    > przy tym formułki z modlitewnika. Dla chrześcijanina jest to
    > najważniejszy akt wiary, jest bowiem przyjęciem do wspólnoty kościoła.

    A jeśli dla kaczkanina najważniejszym aktem wiary będzie powiedzenie
    komuś ,,kaczka'' i będzie to powodowało przyjęcie do wspólnoty kaczkan? A
    ja podejdę do ciebie i powiem ,,kaczka''? Też mnie oskarżysz o złamanie
    wolności religijnej?

    > Czy więc tak trudno zrozumieć, że dla osoby o innych przekonaniach może
    > to być równie istotna sprawa, tyle że biegunowo przeciwna w swym
    > znaczeniu.

    Oczywiście. A dla Monka dotknięcie jest istotne.

    Jeśli babka zaniosła dziecko do KK a sama wyznaje wiarę, dla której
    ,,chrzest jest obrazą religiją itd.'' , to ma pecha. Nie ma obiektywnie
    jednoznacznej podstawy areligijnej. Człowiek nie istnieje bez religii,
    nawet jeśli jest ona religią ateistyczną. I idąc tym tropem wydumanych
    religii, obrazą religijną może być cokolwiek.

    Mnie osobiście wkurza nienawiść niektórych do KK. Przeczytaj komentarze na
    portalach w stylu WP.pl. Co drugi komentarz brzmi mniej więcej
    tak ,,oczywiscie winni tego calego zdarzenia sa katolicy no i cle pokolenie
    JPII oraz zydzi'' (to jest łagodna wersja). Dzisiaj taki znalazłem pod...
    doniesieniem o rozwodzie 8latki w Jemenie i praktykach muzułmańskich.

    Nie ma wolności religijnej. To złuda. Każdy jakąś religię wyznaje.
    Nie ma też swobody wyboru, nasze wybory są zawsze wynikiem zewnętrznych
    bodźców. Nawet jeśli jest to antyreakcja.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.