  • Data: 2005-07-29 00:14:02
    Temat: Re: zwroty zakupionych towarów
    Od: "Elektronik" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dcbjfl$qte$1@news.onet.pl...

    > Dokładnie tak. Konsument ma zdecydowanie więcej praw i możlwosci -> ktoś
    > przytoczył. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest
    > przedsiębiorcą i jako taki (orzeczenie Sąsdu Najwyższego) winien wykazać
    sie
    > profesjonalizmem. Dlatego podmitom gospodarczym wystarczyć musi zwykły
    > kodeks cywilny. :)

    No to mam mętlik w głowie...
    Prowadzę maleńką działalność gospodarczą (karta podatkowa) i jakiś czas temu
    kupiłem przez Internet (ale nie była to aukcja na Allegro) od kolesia
    prowadzącego sklep Internetowy nowy monitor LCD który po rozpakowaniu w domu
    okazał się popsuty .
    Normalne, że chciałem wymiany na nowy lub zwrotu gotówki
    Koleś najpierw wprowadził mnie w błąd każąc wysłać monitor do serwisu gdzie
    mi go wymienią - nie wymienili tylko naprawili, potem zgodził się zabrać
    monitor i zwrócić kasę lecz od kilku !!! miesięcy unika mnie, nie odpowiada
    na maile, telefony.
    Kasy nie zwrócił, monitora nie zabrał.
    Sprawę teraz bada Powiatowy Rzecznik Konsumentów, ale pewnie skończy się to
    w sądzie.
    Zwłaszcza, że pisma od Rzecznika też ten koleś olewa.

    Monitor kupowałem na siebie jako osobę prywatną a nie na zakład.
    Jednakże wobec tego co kol. Grzegorz napisał mam wątpliwości czy przysługują
    mi szczególne uprawnienia konsumenckie czy też z racji że 8 godzin na dobę
    prowadzę działalność gospodarczą nie obejmuje mnie ta ustawa także przez
    pozostałe 16 godzin doby.

    To może jeszcze raz:
    prowadzę DG, lecz monitor zakupiłem na siebie jako osobę prywatną -
    przysługują mi te szczególne uprawnienia konsumenckie?

    Elektronik.