  • Data: 2009-08-14 14:02:08
    Temat: Re: zwolnienie w czasie choroby.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h63ihc$vk1$1@news.onet.pl CeZ__134
    <N...@p...onet.pl> pisze:

    > Dzis zadzowniono do matuli z pracy z telefonem iz jest ona zwolniona z
    > pracy bo jak to okreslili``za dlugo choruje`. Fakt, w grudniu bedzie
    > rok czasu. W tym czasie rehabilitacje i leczenie ( zerwane sciegno
    > achillesa ). Do tego owa biurokratka ktora dzwonila stwierdzila ze;
    > Jesli matula bedzie juz zdrowa i bedzie mogla podjac prace zatrudnia ja
    > spowrotem. Hmm?! czy ktos tam nie zna przepisow ze w czasie choroby nie
    > mozna zwalniac z pracy ,czy jest na to jakis odpowiedni paragraf w
    > kodeksie pracy o ktorym nie wiem ?
    Odpowiednią treść podał Andrew, tylko z niezrozumiałych przyczyn powstrzymał
    się od precyzyjnego określenia jej źródła.
    Jest to art. 53 KP.
    Zastosowanie wygląda tak:
    - przez pierwsze 33 dni chory pracownik otrzymuje wynagrodzenie;
    - następnie zasiłek chorobowy przez max. 182 dni (wyjątki tu nie mają
    znaczenia);
    - ewentualnie świadczenie rehabilitacyjne 3 miesiące lub więcej.
    I po upływie łacznie tych okresów można rozwiązać stosunek pracy bez
    wypowiedzenia.
    Ponowne zatrudnienie przez tego pracodawcę jest jego powinnością (ale nie
    przymusem) jeśli pracownik zgłosi zdolność do pracy nie później niż 6 m-cy
    po rozwiązaniu stosunku pracy.

    --
    Jotte