  • Data: 2009-04-20 06:41:58
    Temat: Re: zmiana nazwiska a certyfikaty
    Od: miffy <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patryk Włos pisze:

    > Przecież można przedstawiać certyfikat na stare nazwisko, z np.
    > zaciemnionymi danymi osobowymi (wszystkimi dla niepoznaki), a dopiero
    > przy głębszym zapoznaniu z np. pracodawcą, przedstawiać niezaciemnioną
    > wersję, wraz z poświadczeniem o zmianie nazwiska.

    W sumie można ale z drugiej strony, skoro ktoś pozbywa sie nazwiska,
    gdyż nie chce być z nim utożsamiany, to pokazywanie zaświadczenia,
    że kiedyś nosił owo nazwisko raczej mija się z celem. Dodatkowo, jeśli
    ktoś uważa, może i nie bez powodów, że nazwisko, które nosił, było tak
    dziwne (śmieszne), ze przeszkadzało mu w zdobyciu pracy.

    > A tak nieco off-topic, to nie powinno być możliwości ot-tak-sobie zmiany
    > nazwiska, bo obecne jest ośmieszające, czy jakieś tam. Nazwisko to
    > element naszej wiarygodności, świadczy o historii naszych poczynań.
    >
    > Możliwość łatwej ucieczki i rozpoczęcia wszystkiego na nowo jest zła.

    Sprawa w sumie nie dotyczy mnie ale nie zgadzam się z powyższym
    stwierdzeniem i dobrze, że państwo zezwala na takie akcje. A czasem
    zmiana nazwiska to jedyna możliwość dla niektórych by zacząć wszystko od
    nowa :)