    From: "SapeR" <s...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zastrzezenie wyrazu
    Date: Tue, 1 Oct 2002 14:14:49 +0200

    "Grzegorz" <m...@o...pl> wrote in message news:anbvf7$fij$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Otrzymalem z NASK nastepujacy list:

    > Nazwa szafa jest zastrzezonym znakiem towarowym.
    >
    > A teraz pytanie:
    > Czy mozna zastrzec wyraz pospolity jak ten, czy zastrzezony moze byc tylko
    > znak graficzny oparty na tym slowie ?
    > Czy NASK ma prawo odmowic rejestracji ? W chwili obecnej zarzadano ode
    mnie
    > oswiadczenia :
    >
    > ... ze jako uprawniony do uzywania oznaczenia ...... na podstawie ....
    > wyrazam zgode na rejestracje przez nask nastepujacych domen ...

    NASK sie ubezpiecza, a efektem tego listu powinno byc sprawdzenie,
    czy zakres ochrony udzielonej prawdopodobnie na jakas postac graficzna
    tego slowa, nie bedzie naruszony przez to, ze oni zarejestruja taka domene!
    NASK ma baze Urzedu Patentowego - wrzuca tresc domeny o jaka wystepuje
    klient
    i jak mu wyrzuci COKOLWIEK, to umywa rece !
    Chore to, ale tak jest, bo NASK w jakis tam sposob tez by odpowiadal,
    za naruszenie praw do takiego znaku !
    Niemniej momentami mi sie wydaje, ze oni do wszystkich
    wala takie pismo (robione byly testy poprzez wysylanie roznych dziwnych
    nazw) .

    No i nalezaloby sprawdzic w bazie jaka jest tresc zakresu ochrony na taki
    znak towarowy,
    dostep do bazy maja Rzecznicy Patentowi, ktorzy oczywiscie kroja kase za
    takie info,
    chociaz znalazlem jednego uprzejmego, ktory zrobil mi to za darmo, ale nie
    bede podawal
    kto, bo kasta go .....[ciach] !:)

    Pozdrawiam

    sap