  • Data: 2002-10-01 12:30:06
    Temat: Re: zastrzezenie wyrazu
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > NASK sie ubezpiecza, a efektem tego listu powinno byc sprawdzenie,
    > czy zakres ochrony udzielonej prawdopodobnie na jakas postac graficzna
    > tego slowa, nie bedzie naruszony przez to, ze oni zarejestruja taka
    domene!

    Dlatego się właśnie zdziwiłem, że NASK nie zażądał oświadczenia
    o "nienaruszaniu", bo chyba dotychczas tak właśnie robił.

    > NASK ma baze Urzedu Patentowego - wrzuca tresc domeny o jaka wystepuje
    > klient i jak mu wyrzuci COKOLWIEK, to umywa rece !

    Dobrze byłoby gdyby umywał skutecznie, a oni stosuja jakąś taką metodę
    pośrednią utrudniając jednak rejestrację.

    > Chore to, ale tak jest, bo NASK w jakis tam sposob tez by odpowiadal,
    > za naruszenie praw do takiego znaku !

    No nie wiem czy faktycznie tak by było, bo jest przecież pkt.5:
    "Odpowiedzialność za skutki prawne złożenia we Wniosku nieprawdziwego
    oświadczenia o przysługiwaniu prawa do nazwy domeny lub podania we
    Wniosku nieprawdziwych danych ponosi wyłącznie wnioskodawca."

    To trochę tak, jakby ktoś zlecił drukarni wyprodukowanie ulotek reklamowych
    z jakimś znakiem graficznym, a drukarnia miałaby odpowiadać za to, że
    zleceniodawca nie miał do niego prawa i od każdego klienta wymagałaby,
    jak obecnie NASK, jakiś oświadczeń, zaświadczeń itd. itp.

    > Niemniej momentami mi sie wydaje, ze oni do wszystkich
    > wala takie pismo (robione byly testy poprzez wysylanie roznych dziwnych
    > nazw) .

    A to chyba nawet brzmi dosyć prawdopodobnie :-)

    pozd.Pix