  • Data: 2011-03-24 21:33:10
    Temat: Re: zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
    > Chce kupic mieszkanie. Znalazlem odpowiednie, uzgodnilem z wlascicielami
    > cene.
    > Z rozmowy z wlascicielami wyszlo, ze maja spore dlugi ktore sciaga
    > komornik.

    no to ja bym już na tym etapie zakończył.

    > Sa tez zaleglosci w czynszu ktore przeszly na komornika (zdaje
    > sie ze chca je splacic z zadatku). Mieszkanie jest spoldzielcze
    > wlasnosciowe bez hipoteki.
    > Bede kupowal na kredyt wiec umowa przedwstepna i zadatek. Wlasciciele
    > chca uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki, zeby mieli
    > czas na znalezienie sobie innego mieszkania.

    A za co go chcą kupić?
    Bo jak im komornik zdąży twoją kasę zabrać to mogą mieć spory kłopot ze
    znalezieniem czegoś za darmo.

    > Jeszcze nie ustalilem
    > szczegolow ale chcialbym zrobic tak, zeby podpisanie ostatecznego aktu
    > odbylo sie po przygotowaniu mieszkania do wydania (wyprowadzce).

    poczytaj co to jest skarga pauliańska, bo możesz zostać bez kasy i bez
    mieszkania.
    wszystko zalezy jak spore te długi.

    > Co bedzie jesli wlasciciele beda zwlekac z wyprowadzka?

    bedziesz właścicielem mieszkania z lokatorami.

    > 1) Teoretycznie moge liczyc na podwojny zwrot zadatku.

    Ale ktokolwiek od umowy odstapił, że chesz zwrotu zadatku?
    A nawet jak, to co najwyzej oni beda mieli wiekszy dług, ale ty kasy nie.

    > Obawiam sie
    > jednak ze tego nie zrobia, sprawa bedzie sie ciagnela latami a im bedzie
    > wszystko jedno bo i tak maja komornika.
    > 2) Jesli umowe przedwstepna zrobie u notariusza to moge dochodzic przed
    > sadem by transakcja doszla do skutku. Czy do pozniejszej ewentualnej
    > eksmisji musze zapewnic im lokal zastepczy?

    tak i sprawę o eksmisję.
    w pare lat sie uwiniesz.

    > Prosze o pomoc jak sie najlepiej zabezpieczyc w takiej sytuacji.

    Nie da sie.
    Mozesz miec mniej lub wiecej szczęscia, ale jak trafisz na takich,
    którzy chca cie zrobic w balona i sa w tym dobrzy to im sie to uda.

    > Jestem
    > jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u
    > notariusza ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w
    > terminologii to przepraszam - robie to pierwszy raz.

    po raz pierwszy bez doświadczenia chcesz przewalić xxx tys zł.
    dobry jestes. czemu nie zlecisz tego komus kto sie na tym zna?
    żal ci tysiaca, ale pol miliona ci nie żal?