    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Mon, 14 Aug 2023 10:32:41 +0200
    <qs2dycsfm0e7$.1k17d64wdhjkj.dlg@40tude.net>

    W dniu 14.08.2023 o 08:52, J.F pisze:
    > Policja jakos lubi podkreslac, ze byl trzeźwy, albo nietrzeźwy ?

    Bo ma to odstraszać przed jazdą pod wpływem alkoholu. NAtomiast co ma
    stan właściciela, którego nie było na miejscu zdarzenia, to nie wiem.
    Przecież mógł leżeć urżnięty w trupa, a nadal to nie upoważnia nikogo do
    kradzieży jego mienia.

    > A po peselu zglaszającego nie znajdzie podbnie szybko?

    Nie.

    > Sam odpowiem, ze nie, na podstawie niedawnego doswiadczenia.
    > Ale to chyba cos wypelnili nie tak, czyli jednorazowy przypadek ?

    Zgłaszających w ogóle się nie rejestruje. Rejestruje się pokrzywdzonych,
    ale to jest osobna baza danych, do której nie każdy policjant ma dostęp.
    Jeśli nagle będziesz oczekiwał szybko pomocy, to szybkość jej udzielenia
    będzie zależała od tego, jak szybko dany dyżurny będzie mógł ustalić,
    czy w ogóle takie zdarzenie miało miejsce. Oczywiście da się ustalić i
    powiązać dane, ale Ty będziesz się niepokoił, że jeszcze nie
    przyjechali, a oni nie wyjadą w ogóle, dokąd ktoś tego nie powiąże.

    > Tylko 2, na 1.5 mln mieszkanców?
    > Moze i starcza ...

    Dyżurny zasadniczo nie przyjmuje telefonicznie zgłoszeń. To idzie przez
    112. Numer, który Ci podałem wykorzystuje się sporadycznie. Ale on
    pochodzi ze strony internetowej tej komendy.

    > A to nie powinny kulsony prosic/rzucac?

    Ich też powiadomiłeś?

    > A prawda kulsonów nie ma, Policjanci widac nie musza.

    To wymaga oceny, czy w ogóle ma znaczenie w sprawie. Tobie ukradli jeden
    motor. Dla Ciebie to najważniejsza sprawa tygodnia. Ale policjanci mają
    masę zgłoszeń, a zasoby nie są niewyczerpalne. Jeśli na podstawie
    dostępnych danych można ustalić sprawców, to nie zdziwię się, że nikt
    tego nie będzie rozbijał na atomy.

    > No ale moze obrazam, moze tak juz ktos byl i sprawdzil ...

    A wspominałeś w rozmowie z nimi o kulsonach?
    --
    (~) Robert Tomasik