  • Data: 2023-08-14 10:41:10
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A to był jego obowiązek, czy imputujesz jakiś szczególny stan w lokalnej
    > policji? ?

    Nie ma obowiązku dokonywania oględzin miejsca kradzieży. Nie ma, bo
    przeważnie na tym miejscu nic nie ma. Różnie z tym w praktyce bywa.
    Jeśli nie było tam wcześniej patrolu, bo zgłaszający sam przyjechał do
    jednostki, to oczywiście powinien na miejsce ktoś się udać celem
    sprawdzenia, czy nie ma śladów. Może sprawca zgubił dowód osobisty. No i
    warto pooglądać kamery.

    Natomiast z opisu wynika, że tu pokrzywdzony wezwał Policję na miejsce.
    To policjanci już byli i pewnie napisali w notatce, ze są kamery, a
    śladów żadnych nie ma. To jaki sens dokumentowania oględzinami wyglądu
    ulicy.

    Jak wyślą na miejsce zdarzenia kogoś z kryminalnego, a nie ma tam
    śladów, to też różne są szkoły. Można napisać oględziny, z których
    wynika, ze nic nie ma. Można napisać notatkę, z której wynika, ze od
    oględzin odstąpiono, bo nic nie ma. Dowodowo to akurat ma dokładnie
    takie samo znaczenie - na miejscu zdarzenia nie ma żadnych śladów ni
    dowodów.
    --
    (~) Robert Tomasik