    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypowiadanie umów najmu lokalu użytkowego
    Date: Mon, 5 Jan 2004 10:39:37 +0000 (UTC)

    Użytkownik Mariusz <b...@g...pl> napisał:
    > Chciałbym żeby tak było jak mówisz, ale wydaje mi się, że tylko najemca może
    > wypowiedzieć umowę w czasie trwania umowy z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia, działa to jednostronnie.

    A dlaczego? Przecież jeśli w umowie nie jest określone, że tylko
    jedna ze stron może wypowiedzieć umowę, to może to zrobić każda.
    Jak masz umowę o pracę z określonym okresem wypowiedzenia,
    to przecież też ta umowa może być wypowiedziana zarówno przez
    pracownika jak i przez pracodawcę, prawda?

    > Bo tak na zdrowy rozsądek jaki sens miałoby podpisywanie umów np. na rok
    > skoro własciciel mógłby tę umowę wcześniej wypowiedzieć. Może chyba wtedy
    > jeżeli obie strony się na to zgadzają.

    Hmmmm... A jaki sens miałoby podpisywanie umów na rok, skoro
    najemca mógłby tę umowę wcześniej wypowiedzieć? To taka sama
    logika. Obie strony mają możliwość wypowiedzenia - przecież
    zarówno u najemcy jak i u właściciela mogą się pojawić
    jakieś powody do wcześniejszego rozwiązania umowy. Czemu
    tylko najemca miałby być na uprzywilejowanej pozycji?

    Pozdrawiam,
    Gerard