    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania i abo. tel.
    Date: Thu, 4 Dec 2008 00:46:06 +0100

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:16l9djxnzktc4.n9ztkyw21yyw.dlg@40tude.net...

    > Możesz rozwinąć swoją twórczą myśl?
    > Jaki duży problem w sytuacji usług powszechnych, w dodatku posiadających
    > PRZYŁĄCZA?

    Może to się nie mieści w Twojej świadomości, ale wbrew obiegowej opinii o
    powszechnym dostępie do usług powszechnych, są takie miejsca w naszym
    pięknym kraju (i to wcale nie na zadupiach), gdzie mimo tej powszechnej
    dostępnosci, jedynym operatorem, który realnie udostępni usługi (na "jakimś"
    poziomie) jest nasza "kochana" tpsa... Znam również przypadki, kiedy
    przyłącze (telefoniczne) jak je nazwałeś funkcjonowało przez X lat, zostało
    zlikwidowane, a po roku-dwóch okazywało się, że już nie da się go ponownie
    podłączyć (bo "w centrali nie ma wolnych miejsc").

    > Hmm ... jakie koszty ZAWARCIA NOWEJ UMOWY są w energetyce, w "wodociągach"
    > itp?
    > Odpowiedź - ŻADNE.
    > Przyłącza istnieją, są tylko "odcięte" dopływy - kwestia zawarcia nowej
    > umowy i tyle.

    Nawet jeżeli dany dystrybutor nie pobiera opłaty za podłączenie mediów, to
    dalej pozostaje sprawa straty czasu i ewentualnych zysków własciciela
    lokalu.
    Np. w moim przypadku czekałem ponad dwa tygodnie na podłączenie prądu.
    Straciłem kupę czasu u dostawcy, a potem jeszcze 3 razy umawiałem się z
    monterem. Monterzy tps-y "już" za drugim podejściem i z 4 godzinnym
    opóźnieniem wizyty podłączyli telefon. Dla mnie to były wymierne straty
    czasu i pieniędzy.

    > Nie rozróżniasz kilku aspektów.
    > Nie występujesz tutaj o NOWE WARUNKI TECHNICZNE PRZYŁĄCZENIA (płatne), nie
    > opłacasz opłaty przyłączeniowej, nie opłacasz za "moc zamówioną" - po
    > prostu zawierasz nowa UMOWĘ O SPRZEDAŻ ENERGII na podstawie ISTNIEJĄCYCH
    > WTP dla tego lokalu.

    Być może masz rację. Ale w cennkiu np. Stoenu widziałem kiedyś opłatę za
    zawieszenie świadczenia usług.
    W przypadku rozwiązania umowy i później ponownego podłączania być może
    opłaty nie trzeba ponosić, ale jak pisałem w poprzednim akapicie pozostaje
    stracony czas i ewentualne stracone zyski właściciela (z powodu niemożności
    wynajęcia lokalu).

    > Eee tam - wyolbrzymiasz temat bo nie masz o nim zbyt dużego pojęcia.

    Na szczęście Ty masz.

    > Ja nie widzę powodów bym musiał opłacać coś z czego nie korzystam.

    Jeżeli zgodziłeś się na to wcześniej to raczej wielkiego wyjścia nie masz.
    Chociaż w sumie masz. Możesz zrezygnować z najmu, albo ładnie poprosić
    właściciela o zmianę warunków umowy, na co on nie musi się zgadzać.

    > Słusznie napisałeś - IMHO.
    > Bo przykład jest kuriozalnie odmienny i nie adekwatny.

    To Twoja opinia i masz do niej prawo.

    > Kwestia udania się do BOKu w "energetyce" z kilkoma papierkami, podpisanie
    > umowy i oczekiwanie na kolesia z układem pomiarowym który wpadnie by go
    > zainstalować i zaplombować.

    Patrz wyżej.

    Pozdrawiam
    Czabu