  • Data: 2008-12-04 12:41:07
    Temat: Re: wynajem mieszkania i abo. tel.
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 04 grudzień 2008 01:09
    (autor Czabu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gh77gv$2ke$1@mx1.internetia.pl>):

    > Jeżeli zamówisz pobyt w hotelu za konkretną cenę, to masz prawo żądać przy
    > wyjeździe odliczenia opłaty za telefon, ręczniki i parę innych rzeczy z
    > których nie korzystałeś?

    Ale to nie jest fragment czynszu. Opłata za telefon leci do innego
    sprzedawcy. Tak jak za Bigunsy czy za CP i świadków Jehowy.

    > Ja (w kontekście tego wątku) traktuję linię telefoniczną jako stałe
    > wyposażenie mieszkania. Taka jak lodówka, kuchenka, meble. Jeżeli lokator
    > podpisał umowę na używanie tych rzeczy za jakąś kwotę i zobowiązał się do
    > ich utrzymania, to nie może teraz stwierdzać, że przestanie płacić, bo już
    > tego nie potrzebuje.

    Ale tu jest opłata abonamentowa. Nie mówię, że ma mieć niższy czynsz, bo nie
    używa aparatu. Ale do mieszkania są zamówione usługi dodatkowe od
    niezależnych dostawców. Jak właściciel chce, niech se za nie płaci.

    --
    Tristan