    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymeldowanie-proszę o pomoc
    Date: Mon, 31 Mar 2008 17:38:22 -0500

    k...@g...pl wrote:
    > Witam. Mam taką sytuację. Od dziecka mieszkam w domu jednorodzinnym z
    > rodzicami, po sąsiedzku mieszka mój brat z rodziną. Po śmierci matki mieszkam
    > z ojcem i rodziną w tym samym domu. Ojciec przez wiele lat utrzymywał mojego
    > brata i jego rodzinę, nie dając mi zbyt wiele na utrzymanie naszego domu. Brat
    > domaga się ciągle pieniędzy od ojca, mówiąc, że mu się należy. Ja zaś wykonuję
    > za swoje pieniądze wszystkie remonty. 16 lat temu rodzice przepisali mi ten
    > dom, w którym ojciec jest nadal zameldowany. 2 tygodnie temu, ojciec przeniósł
> [...]
    Ojciec nie meldując się tam gdzie faktycznie mieszka popełnia
    wykroczenie zagrożone grzywną lub ograniczeniem wolności.
    Brat zresztą też.
    Złóż wniosek w urzędzie meldunkowym o wymeldowanie ojca w trybie
    administracyjnym. Wówczas urząd będzie sprawdzał, czy ojciec faktycznie
    nie mieszka i jeśli to potwierdzi wymelduje go administracyjnie.

    Nie wiem co masz na myśli że ojciec przeniósł się do brata.
    Zabrał wszystko co miał swoje i poszedł mieszkać do brata?
    Bo ja mam wątpliwości czy 2 tygodnie to wystarczający okres czasu aby
    stwierdzić, że ktoś faktycznie się wyniósł i nie wróci.
    Urząd meldunkowy będzie oczekiwał, że te przenosiny mają charakter
    trwały. Chyba, że ojciec sam im potwierdzi że się wyniósł i nie zamierza
    wrócić.
    Z drugiej strony nie radzę ci nie wpuszczać ojca do domu jeśli on tam ma
    swoje rzeczy i chce wrócić mieszkać, bo sama możesz zarobić sprawę karną.