    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6065a32a$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <6065d4eb$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <6066f313$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <60674afb$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <606c39b1$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <606c6bfb$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <606c9795$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <607171a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <60717fab$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Date: Sun, 11 Apr 2021 00:38:36 +0200

    > Skopiuj, proszę.
    > Z naciskiem na to "musi".
    > Tylko zdecyduj, dlaczego "musi" - pod rygorem nieważności?
    > Czy jedynie może - bo to pomaga?
    > Ale nie jest WYMAGANE?!

    Na podstawie art. 158 kc. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności
    nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego.

    Tu ustawa wielkiego wyboru nie daje. Precyzuje to art. 73§1 kc. Jeżeli
    ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę szczególną,
    czynność dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna. Inną, bo
    poprzedzający paragraf opiewa formę pisemną, dokumentową albo
    elektroniczną. No więc w wypadku zastrzeżenia formy aktu notarialnego po
    prostu inna forma powoduje, że umowa jest nieważna.

    Resztę znajdziesz w moich postach z 31 marca - są w tym wątku wyżej.

    --
    Robert Tomasik