  • Data: 2013-04-15 06:43:51
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Zenon Kluska wrote:

    > No to ja sobie zacznę bimber pędzić a tu nagle wpada mi do chałupy ekipa
    > milici, zomo i gromu i mówią że nie mam prawa i pójdę siedzieć, czy im
    > też powinienem powiedzieć ze to moja prywatna bimbrownia i jak im się
    > nie podoba to niech tu nie przychodzą i bimbru nie piją?
    > Właśnie do takich śmiesznych analogii sprowadzacie całą sprawę:(

    pedzenie bimbru jest zakazane tudziez uregulowane konkretn ustawa.
    Robienie stron www a szczegolnie ich wyglad i funkcjonalnosc nie.
    Jak bedzie ustawa bedziemy mogli do tematu wrocic.

    > Szukałem w internecie tej nowej ustawy o ciasteczkach i jakoś nie mogę
    > znaleźć tego tekstu,

    to jest dyrektywa UE. tam musialnbys szukac.
    W ustawach (szczegolnie sejmowych) tego nie znajdziesz.

    ale jak dobrze z mediów pamiętam, to właściciel
    > witryny ma obowiązek informować o ciasteczkach i zdaje się daje
    > możliwość ich akceptacji, bądź nie. Więc jeśli ich nie akceptuję to
    > wyłączam a tutaj serwis po wyłączeniu przestaje działać.

    Blad logiczny.
    Ustawa nie mowi, ze bez ciasteczek witryna ma dzialac.
    Mowi tylko, ze maja cie poinformowac a ty sie mozesz nie zgodzic.

    to tak jak z instalacj oprogramowania. Nie akceptujesz umowy i masz
    pretensje ze sie nie chce zainstalowac.

    > Najśmieszniejsze jest to że przed wprowadzeniem tej ustawy ta strona
    > działała poprawnie a teraz przestała, być może w mediach piszą o ustawie
    > jedno a faktycznie ona zawiera co innego a treść jest tajna:)

    Wlasciciel strony moze sobie z nia zrobic co chce.
    Rownie dobrze moze ja jutro wylaczyc.
    Kwestia odszkodowan za niedotrzymanie podpisanych umow jest sprawa
    odrebna (i tylko w zakresie tego co zostalo zawarte w umowie) ale nie
    zabrania mu tej strony wylaczyc chocby zaraz.

    > Wracając do tematu, to rozmawiamy o serwisie aukcyjnym z którym zawiera
    > się umowy i serwis pobiera opłaty za kupowanie i sprzedawanie i to
    > całkiem spore opłaty, więc chyba mam prawo żeby serwis działał
    > poprawnie.

    Nie.
    Masz prawo wypowiedziec umowe jesli w zakresie uregulowanym umowa cos
    nie dziala. Do serwisu i jego dzialania takiego lub innego prawa nie
    masz żadnego.
    Dalsza dyskusja ma sens tylko wtedy jak sobie uswiadomisz fakt, ze twoja
    umowa nie daje ci zadnych praw. Po prostu jak cie nie odpowiada mozesz
    ją wypowiedziec lub ewentualnie w pewnym zakresie oczekiwac
    zadoscuczynienia lub odszkodowania. Prawa do serwisu zadania zmian lub
    przyworcenia stanu poprzedniego nie masz zadnych.

    A mam serwis który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie
    > miniatur, czyli zdjęć wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią
    > działania serwisu, prawda?

    jak wyzej. umowa nie daje ci zadnych praw wzgledem działania serwisu,
    chyba, ze zostało to jawnie zapisane w umowie. Tylko ze wyegzekwowanie
    tego moze byc ciezkie.