  • Data: 2013-04-16 22:45:49
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Temat dotyczy tego, że nie wyświetlają Ci się miniaturki na Twojej
    > przeglądarce jak wyłączysz obsługę Ciasteczek. Jest to nieprawda
    > ponieważ serwis wizualnie wygląda tak samo bez obsługi ciasteczek
    > jak i z ciasteczkami. Tyle w temacie.

    To jest prawda, bo testowałem na różnych przeglądarkach i w każdej po
    wyłączeniu ciastek nie wyświetlają się obrazki wyszukiwanych towarów na
    aukcji a co ma wyświetlanie obrazków do ciastek? Nic, jest to umyślne
    utrudnianie.

    > Nie wiem jakiej przeglądarki używasz i zgodzę się, że jest to możliwe,
    > ale często wymaga dodatkowych zabiegów (<! ... [if IE]> i tym
    > podobne), ale nie zawsze.

    A niby w jakim celu?

    > Wytłumaczę Ci to w bardzo prosty sposób:
    > Logujesz się na stronie. Serwer nadaje Tobie identyfikator, który
    > znajduje się w ciasteczku (losowe ID sesji). Gdyby nie nadal Tobie
    > tego identyfikatora to nie miał by możliwości rozróżnić, że "Ty to Ty".
    > Bez ciasteczka system nie jest w stanie powiązać zalogowanej osoby
    > z konkretnym użytkownikiem (komputerem). Mógłby sprawdzać
    > Twój adres IP, ale nie jest to bezpieczne (wiele komputerów może
    > działać w sieci pod tym samym adresem, a poza tym adres IP w wielu
    > przypadkach jest zmienny).

    Jak masz kilka komputerów podłączonych do tego samego IP to jakoś strony www
    wiedzą komu się wyświetlić i nie ma takiej sytuacji żeby na kompie nr1
    wpisać adres google i strona wyświetliła się na kompie nr2, więc do
    logowania tego nie potrzeba, co innego szyfrowanie, tu zgoda, ale z
    bezpieczeństwem i tak to wiele wspólnego nie ma bo chyba wiesz że te pliki z
    tymi numerami są jawne i każdy może je odczytać? Tak samo z pocztą,
    logowanie nie chroni cię przed niczym, bo twoja poczta i tak idzie w
    internet jawnie i każdy może ją przeczytać, zwłaszcza administrator "twojej"
    skrzynki:)