  • Data: 2013-04-16 11:05:56
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: Masterson <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-15 20:38, Zenon Kluska pisze:> Tyle się nagadałeś, szkoda
    że nic z tego nie rozumiesz. Wytłumacz mi
    > proszę po kiego serwis www ma pisać oddzielny kod dla każdej przeglądarki?
    > Wystarczy napisać stronę w wersji bez bajerów, wersję pośrednią i ful
    > wypas z najnowszymi bajerami, proste?
    > Zdarza mi się czasem skopiować stronę www na dysk i powiem ci że ja
    > potrafię usunąć 90% jej kodu nie powodując żadnej zmiany w jej wyglądu.
    > Mało tego, ta moja poprawiona strona wyświetla się identycznie na
    > wszystkich przeglądarkach, co ty na to?
    > 90-% śmiecia w kodzie www to "reklama" i "złośliwe oprogramowanie" i to
    > one zapychają internet a nie stare czy nowe przeglądarki

    Temat dotyczy tego, że nie wyświetlają Ci się miniaturki na Twojej
    przeglądarce jak wyłączysz obsługę Ciasteczek. Jest to nieprawda
    ponieważ serwis wizualnie wygląda tak samo bez obsługi ciasteczek jak i
    z ciasteczkami.
    Tyle w temacie.

    > Na starej strony wyglądają identycznie jak na nowej. Problemy występują
    > na nowych, bo ta sama strona na dwóch nowych przeglądarkach nie dość że
    > wygląda inaczej, to jeszcze posiada inną funkcjonalność i co ty na to?

    Nie wiem jakiej przeglądarki używasz i zgodzę się, że jest to możliwe,
    ale często wymaga dodatkowych zabiegów (<! ... [if IE]> i tym podobne),
    ale nie zawsze.

    > Tu nie jestem w temacie, więc wytłumacz mi dlaczego nie da się zrobić
    > logowania bez ciasteczek? Tylko gadaj konkretnie a nie że nie da się bo
    > nie.

    Wytłumaczę Ci to w bardzo prosty sposób:
    Logujesz się na stronie. Serwer nadaje Tobie identyfikator, który
    znajduje się w ciasteczku (losowe ID sesji). Gdyby nie nadal Tobie tego
    identyfikatora to nie miał by możliwości rozróżnić, że "Ty to Ty". Bez
    ciasteczka system nie jest w stanie powiązać zalogowanej osoby z
    konkretnym użytkownikiem (komputerem). Mógłby sprawdzać Twój adres IP,
    ale nie jest to bezpieczne (wiele komputerów może działać w sieci pod
    tym samym adresem, a poza tym adres IP w wielu przypadkach jest
    zmienny). Gdyby okazało się, że np. neostrada rozłączyłaby połączenie, a
    adres który przed chwilą należał do Ciebie dostałaby inna osoba to
    mogłaby np. sprawdzić Twoją pocztą bez logowania. Inna metoda to
    przetrzymywanie ID sesji w linku, ale wtedy każdy link wyglądałby bardzo
    kiepsko a poza tym można byłoby losowo generować takie ID sesji i byłoby
    to niebezpieczne. Są inne technologie nieoparte o ciasteczka, ale uwaga
    - też przechowują dane po stronie przeglądarki po to aby wiedzieć, że
    "Ty to Ty".
    Tak zostały zbudowane mechanizmy webowe i tak to działa od zarania
    dziejów ;).