  • Data: 2013-04-15 14:50:23
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: Masterson <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-13 21:53, Zenon Kluska pisze:
    > Ostatnio głośno zrobiło się o przymusie informowani o ciasteczkach na
    > stronach www za sprawą wymogów UE i odnośnie spraw tego dotyczących mam
    > pytania a dokładniej o ich legalność.
    >
    > 1. Od wczoraj serwis Youtube wprowadził utrudnienie dla posiadaczy
    > starszych przeglądarek w postaci nie wyświetlania miniatur obrazków przy
    > linkach do filmów.
    >
    > 2. Podobnie serwis Allegro zastosował ten sam numer co Youtube, tylko że
    > dla przeglądarek które mają wyłączoną obsługę ciasteczek (plików cookies)
    >
    > Z podobnymi celowymi praktykami spotykałem się nie raz i kontaktowałem
> [...]

    Nie wiem jaki masz ze sobą problem, ale miniaturki wyświetlają się
    poprawnie nawet bez ciasteczek. Pewnie ten problem wynika z Twojej
    konfiguracji systemu lub jest to właśnie jakiś bug Twojej przeglądarki.
    Przez osoby, które używają starych przeglądarek na stronach ciągle
    niepotrzebnie ładują się skryptu wprowadzające nowe technologie do
    przeglądarek, które ich nie obsługują - jakieś głupie fixy na
    przezroczystość png, osobne style dla starych dinozaurów bez obsługi
    CSS3 itp., wzrasta czas niezbędny na wdrożenie witryny i jej koszt, a
    Pan Stefan jest zadowolony z tego, że używa IE6 bo on jest haxor i nie
    zainstaluje nowej przeglądarki bo nie. Woli jak za pomocą jego
    przeglądarki cały internet może oglądać zawartość jego komputera, a nie
    odwrotnie. Przez to rosną później różne botnety bo wykorzystują znane
    dziury do instalacji jakiegoś ścierwa na komputerze.

    Zainstaluj nowszą przeglądarkę. Okaże się, że część stron które
    odwiedzasz stała się ładniejsza i bardziej funkcjonalna.
    Swoją drogą nie wiem jak chciałbyś np się zalogować do serwisu albo
    dokonać w nim zakupu bez obsługi ciasteczek. Życzę powodzenia.