    From: "Jarek" <jaroslaw.grzelakNO SPAM@pgnig.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wodociag - problem formalny
    Date: Thu, 10 Oct 2002 13:34:33 +0200

    > No to macie problem. Siedzę w tym temacie trochę i wiem jak to jest.
    > O ile się dobrze orientuję, to taki wodociąg po wybudowaniu formalnie
    > przechodzi na własność jakiegoś Zakładu Wodociągów i Kanalizacji (pomimo,
    że
    > leży na prywatnej działce) i to oni wydają warunki dotyczące wpięcia się w
    > wybudowaną nitkę.

    nie przechodzi, chyba, ze spiszemy z kzb protokol przekazania. taki nie
    zostal spisany z mozliwosci zaistnienia tego typu sytuacji. jest on
    zupelnie prywatny. i nie chodzi o prywatna dzialke. chodzi o to kto jest
    inwestorem. w tym przypadku my.

    > Nie rozumiem tego zapisu ..."problem w tym, ze dwoch sasiadow z ostatnich
    > działek nie chce sie zgodzic na roboty drogowe, chyba, ze ci, ktorzy
    > robianitke podpisza zgode na darmowe wciecie sie w wodociag"...
    > Wyjaśnienie, na tyle ile zozumiałem, jest u góry. A darmowe wpięcie w
    > przypadku własności wodociągów nie wchodzi w rachubę. Trzeba płacić.
    > No chyba, że ten wodociąg jest rzeczywiście prywatny, co wydaje mi się
    mało
    > realne (mogę się mylić:))

    j.w. - jest poki co prywatny i koles musi nam zaplacic :) a potem i znajomym
    (dlatego chce ta zgode na darmowe wpiecie) bedzie musial becelowac tylko
    nam.

    > Co do robót drogowych na działce, której jesteście współwłaścicielami to
    nie
    > ma wyjścia. Rozumiem, że aby ciągnąć dalej wodociąg przedstawić należy na
    > jakiś projekt budowlany. I niestety jeśli współwłaściciel nie wyrazi zgody
    > na prowadzenie robót na terenie jego dziaki jest nie do przeskoczenia.

    projekt trzeba przedstawic i czekac na pozwolenie na budowe. ale bez zgody
    wszystkich wlascicieli tej drogi urzad takiego nie wyda :( a ten umywa rece
    i nie specjalnie chce sie tym zajac...
    pozdrowka
    Jarek (maz Sylwii :)