  • Data: 2002-10-10 10:41:32
    Temat: Odp: wodociag - problem formalny
    Od: "Mariusz" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No to macie problem. Siedzę w tym temacie trochę i wiem jak to jest.
    O ile się dobrze orientuję, to taki wodociąg po wybudowaniu formalnie
    przechodzi na własność jakiegoś Zakładu Wodociągów i Kanalizacji (pomimo, że
    leży na prywatnej działce) i to oni wydają warunki dotyczące wpięcia się w
    wybudowaną nitkę.
    Nie rozumiem tego zapisu ..."problem w tym, ze dwoch sasiadow z ostatnich
    działek nie chce sie zgodzic na roboty drogowe, chyba, ze ci, ktorzy
    robianitke podpisza zgode na darmowe wciecie sie w wodociag"...
    Wyjaśnienie, na tyle ile zozumiałem, jest u góry. A darmowe wpięcie w
    przypadku własności wodociągów nie wchodzi w rachubę. Trzeba płacić.
    No chyba, że ten wodociąg jest rzeczywiście prywatny, co wydaje mi się mało
    realne (mogę się mylić:))
    Co do robót drogowych na działce, której jesteście współwłaścicielami to nie
    ma wyjścia. Rozumiem, że aby ciągnąć dalej wodociąg przedstawić należy na to
    jakiś projekt budowlany. I niestety jeśli współwłaściciel nie wyrazi zgody
    na prowadzenie robót na terenie jego dziaki jest nie do przeskoczenia. Z
    zasady Urzędy nie mieszają się w sprawy prywatne osób trzecich.
    Można jednak znaleźć haka na takiego kogoś np. w gminie. Pójść, naświetlić
    sytuację dokładnie, w czym jest problem i poprosić o rozwiązanie. W moim
    przypadku to działało. Gmina naciskała, grożąc (nie tak dosłownie)
    represjami i taki delikwent łamał się bardzo szybko. Spróbójcie.
    A jeśli jest inaczej niż mówię to dajcie znać i się jakośdowiem
    Pozdrawiam.
    Mariusz